ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا نیز اعلام کرد کرد افراد مسلح ناشناس به نظامیان آمریکایی وابسته به ائتلاف بین المللی در منطقه امن«التنف» در سوریه تیراندازی کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که اولین گروه بزرگ از «ارتش آزاد سوریه» در منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه به نیروهای دولتی سوریه ملحق شد.

مرکز آشتی روسیه تأکید کرد که اولین گروه «بزرگ» از گروه ارتش آزاد سوریه به ارتش دولتی و قانونی سوریه ملحق شد.

در بیانیه این مرکز آمده است که پس از رایزنی نمایندگان مرکز آشتی روسیه در سوریه با افراد مسلح ارتش آزاد سوریه در منطقه کاهش تنش جنوبی،«وجدی ابو سلیس» فرمانده گروه «تجمع الویه العمری» پیوستن به نیروهای دولتی را اعلام کرد.

در این بیانیه به نقل از این فرمانده آمده است: شهرهایی که آنها را در کنترل خود داریم از جمله«دیر داما»،«الشیاح» و بخشی از شهر«جدال» به شکل داوطلبانه از امروز به کنترل دولت قانونی سوریه در می آید.

در تحولی دیگر ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا نیز اعلام کرد کرد افراد مسلح ناشناس به نظامیان آمریکایی وابسته به ائتلاف بین المللی در منطقه امن«التنف» در سوریه تیراندازی کردند.

سخنگوی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در سوریه تصریح کرد که افراد ناشناس به مستشاران نظامی ائتلاف و افراد مسلح سوری هوادار آمریکا که وابسته به گروه«جیش مغاویر القثوره» هستند در منطقه امن التنف در سوریه تیراندازی کردند و نظامیان آمریکایی نیز به به سمت آنها تیراندازی کردند.

این سخنگو گفت که در این درگیری کسی آسیب ندید.

این سخنگو به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که افراد مسلح گروه جیش مغاویر الثوره و مستشاران نظامی ائتلاف در منطقه کاهش تنش در نزدیکی التنف در معرض حمله افراد ناشناس قرار گرفتند.

وی افزود که افراد مسلح جیش مغاویر الثوره و نظامیان ائتلاف نیز برای حمایت از خود واکنش نشان دادند و پس از آن افراد مسلح ناشناس تیراندازی را متوقف کردند.

 

پیشروی ارتش در عمق بادیه سوریه 

پیشروی های ارتش عربی سوریه در عمق بادیه سوریه ادامه دارد این در حالی است که تروریست‌‎های  داعش” متحمل خسارات سنگینی شده ‌اند.

یگان ‌هایی از ارتش عربی سوریه پیشروی جدیدی در چارچوب عملیات نظامی خود علیه گروه‌های تروریستی وابسته به  گروه تکفیری داعش در عمق بادیه سوریه انجام دادند.

خبرنگار خبرگزاری سوری سانا در این زمینه گفت: واحد‌های ارتش عربی سوریه عملیاتی دقیق و منحصر به فرد علیه مخفی‌گاه‌های داعش در دورترین نقطه شمال شرق استان «السویداء» به ‌سمت بادیه انجام دادند که طی آن خسارات سنگینی به این گروه تکفیری وارد شد.

خبرنگار سانا تأکید کرد: واحدهای ارتش در پی این عملیات موفق شدند به منطقه «قبر الشیخ حسین» در ریف شرقی و شمالی شرقی السویداء برسند.

واحدهای ارتش پیش از این  روستای «دیرداما»، و مزرعه البستان واقع در مرکز «اللجاه» در دورترین نقطه ریف شمالی غربی استان السویداء آزاد کردند این در حالی است که صفوف تروریست‌ها در پی حملات گسترده یگان‌های ارتش به استحکامات و محورهای حرکتشان، از هم پاشیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.