ستاد تبلیغات جنگ یمن تأکید کرد که این هواپیمای اماراتی که سرنگون شد در حال انجام ماموریت های اطلاعاتی بسیار خطرناکی بود و دو خلبان آن را هدایت می کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، ستاد تبلیغات جنگ یمن اعلام کرد که یک هواپیمای شناسایی اماراتی در مقابل سواحل «جیزان» عربستان سعودی سرنگون شد و دو خلبان آن کشته شدند.

ستاد تبلیغات جنگ یمن تأکید کرد که این هواپیمای اماراتی که سرنگون شد در حال انجام ماموریت های اطلاعاتی بسیار خطرناکی بود و دو خلبان آن را هدایت می کردند.

در همین حال، سرتیپ«شرف لقمان»سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که فرودگاه «الحدیده» در امنیت کامل به سر می برد و صد در صد در کنترل ارتش و کمیته های مردمی است.

شرف لقمان افزود که لشکر موسوم به لشکر«العمالیق»اکنون در فاصله 6کیلومتری فرودگاه الحدیده در محاصره ارتش و کمیته های مردمی است.

لقمان تأکید کرد که سرنوشت نبرد در ساحل غربی یمن تقریبا مشخص شده است و ارتش یمن از عناصر لشکر العمالیق می خواهد که خود را تسلیم کنند.

وی در ادامه گفت که تحولات میدانی به سمت پایان کانون های نیروهای مزدور در ساحل غربی پیش می رود.

سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد که حمله متجاوزان به سال غربی خودکشی بود.

در تحولی دیگر، «ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن نیز به المیادین گفت که نبرد ساحل غربی سرنوشت ساز است و تلفات ائتلاف عربستان بسیار زیاد است.

الشامی تصریح کرد که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی هر گاه شکست می خورد بلافاصله ایران را متهم می کند این در حالی است که این ائتلاف هر چیزی که وارد یمن می شود را زیر نظر دارد.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز امروز پنجشنبه اعلام کرد : فرودگاه حدیده و اطرافش کاملاً تحت کنترل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی است.

البخیتی در مصاحبه تلفنی با شبکه العالم گفت: ما امروز در بخش غربی فرودگاه حدیده بودیم. این فرودگاه کاملاً تحت کنترل ارتش و کمیته های مردمی است.

البخیتی افزود: درگیری ها هم اکنون در جنوب میدانِ منتهی به فرودگاه حدیده ادامه دارد.

عضو دفتر سیاسی انصار الله اعلام کرد: شدت و حدت درگیری ها در مقایسه با چند روز گذشته کاهش یافته است. متجاوزان و مزدوران کاملاً تاب و توان خود را از دست داده و عقب نشینی کرده اند و این نیروهای یمنی هستند که دست به حمله می زنند.

البخیتی گفت: متجاوزان پس از ناکامی خود در حمله به فرودگاه حدیده و عقب نشینی از این فرودگاه هم اکنون به حملات هوایی روی آورده اند و چند بار فرودگاه و اطرافش و شهر حدیده را بمباران کرده اند که در این حملات چند شهروند یمنی شهید شدند.

البخیتی ادعای رسانه های دشمن را مبنی بر سیطرۀ متجاوزان بر فرودگاه حدیده یا بخشی از آن تکذیب کرد و گفت: این گونه خبرها سراسر دروغ است.

البخیتی خبر ورود متجاوزان به فرودگاه حدیده را تکذیب کرد و گفت: متجاوزان حتی نتوانسته اند به فرودگاه نزدیک شوند. اگر متجاوزان می توانستند وارد فرودگاه شوند، تصاویری از داخل فرودگاه پخش می کردند و همۀ ما می دانیم که دشمن هم اکنون تلاش می کند که به هر قیمتی در رسانه ها، خود را پیروز میدان نشان بدهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.