هیچ تأسفی در زمینه خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل نباید خورد زیرا وجودش در این شورا«لکه ننگ» و حالت ناهنجار است و نباید به این کشور در سال 2009 اجازه داده می شد که به این شورا ملحق شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم به خروج ایالات متحده آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل پرداخت و نوشت: حمد و سپاس خدای را که بالاخره ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفت که از شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل خارج شود زیرا در اصل شایسته آن نبوده است که در این شورا بماند به دلیل آن که یکی از کشورها در جهان است که بیشترین نقض حقوق بشر را مرتکب شده و از کشورها و دولت هایی که جنایت های جنگی مرتکب می شوند و در رأس آنها رژیم اشغالگر اسرائیل قرار دارد، بیشترین حمایت را می کند.

این خروج به عنوان «پاداش» برای رژیم اسرائیل و برای تشویق این رژیم جهت گام نهادن در کشتارهایش در نوار غزه و کرانه باختری به علاوه کشتارهایش در لبنان است.

کشوری که اقدام به جدایی کودکان کم سن و سال از پدران و مادران مهاجر غیرقانونی خواستار پناهندگی می کند و آنها را در اردوگاه های بازداشت به شیوه نازی ها پس از اخراج پدران و مادران شان نگه می دارد و از ورود این پناهندگان به اراضی اش به دلیل عقیده آن جلوگیری می کند،کشوری که به دلیل استفاده از بمب های هسته ای علیه غیرنظامیان در شهرهای «هیروشیما» و «ناکازاکی»نامش در تاریخ ثبت شده است، چنین کشوری هرگز مستحق این نیست که در این شورا یا حتی در سازمان ملل بماند؛ سازمانی که قوانین آن را نقض کرده و میثاق بین المللی و همه ارزش های عدالت و دموکراسی را زیر پا گذاشته است.

«منافق» آن کسی نیست که از انسانیت دفاع می کند،«جانبداری» نیز باید به نفع قربانیان و مظلومان باشد و در این حالت اتهام آمریکا  به این شورا درباره جانبداری بی معناست زیرا خودش در مظان اتهام جانبداری (از ظالمان) است و اتهام جانبداری لایق خود اتهام زنندگان است و نه این شورا و اعضا و رهبرانش.

تنها چیزی که دغدغه دولت کنونی ترامپ است دفاع از جنایت های اسرائیل و به کار گیری همه توان نظامی و اقتصادی و جایگاه بین المللی اش در این عرصه است.همین کار را در زمان خروجش از سازمان«یونسکو» انجام داد و همین کار را نیز اکنون انجام  می دهد زیرا شورای حقوق بشر در ماه می گذشته تصمیم به تشکیل کمیته حقیقت یاب برای انجام تحقیقات درباره کشتار غیرنظامیان بی گناه فلسطینی توسط تک تیراندازهای اسرائیلی در مرزهای نوار غزه با فلسطین اشغالی گرفت؛ غیرنظامیانی که در راهپیمایی های مسالمت آمیز بازگشت شرکت کردند و بیش از 120 نفر از آنها از جمله شماری کودک و  افراد کم سن و سال و معلول ویلچر نشین به شهادت رسیدند.

هیچ تأسفی در زمینه خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل نباید خورد زیرا وجودش در این شورا«لکه ننگ» و حالت ناهنجار است و نباید به این کشور در سال 2009 اجازه داده می شد که به این شورا ملحق شود زیرا جایگاهش در اردوگاه کشورهای قانون شکن است و رژیم اسرائیل و جنایت هایش و طرد آنها توسط جهان آزاد مبارکش باشد..هر دوی اینها به هم می خورند و شایسته هم هستند.

 

جزئیات خروج آمریکا از شورای حقوق بشر

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد شامگاه سه‌شنبه با انتقاد شدید از عملکرد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد ایالات متحده از این نهاد خارج می‌شود.

 هیلی گفت که این شورا به ویژه پیشداوری‌های زیادی علیه رژیم صهیونیستی دارد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن حمله به روسیه، چین و کوبا به دلیل «مانع تراشی در برابر اصلاحات ایالات متحده» در شورای حقوق بشر از کشورهایی که با ارزش‌های آمریکا همسو هستند و این کشور را به ماندن در شورا تشویق می‌کنند، اما گام عملی در حمایت از آن بر نمی‌دارند، انتقاد کرد.

ایالات متحده آمریکا از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ بارها از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، به ویژه به دلیل قطعنامه‌ها در محکومیت رژیم صهیونیستی انتقاد کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.