ترامپ در سخنان خود در پاسخ به پرسشی در مورد نوع «تضمین‌های امنیتی» داده شده به کره شمالی گفت که یکی از این تضمین‌ها ممکن است بازگرداندن هزاران سرباز آمریکایی باشد که در شبه جزیره کره حضور دارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا پس از دیدار ۴۵ دقیقه‌ای روز سه‌شنبه خود با کیم جونگ اون، رئیس جهوری کره شمالی تصمیم گرفت در یک نشست خبری درباره این رویداد تاریخی صحبت کند.

وی در آغاز سخنان خود از مقام‌های سنگاپور، ژاپن و چین برای انجام هماهنگی‌های لازم در زمینه تدارک نخستین دیدار یک رئیس جمهوری آمریکا با رهبر کره شمالی تشکر کرد.

وی گفت با همتای خود گفتگوهای «صریح و سازنده» داشته است و افزود: «این دیدار تاریخی برای آمریکا، کره شمالی و همه جهان پیام صلح به همراه دارد.»

ترامپ در سخنان خود در پاسخ به پرسشی در مورد نوع «تضمین‌های امنیتی» داده شده به کره شمالی گفت که یکی از این تضمین‌ها ممکن است بازگرداندن هزاران سرباز آمریکایی باشد که در شبه جزیره کره حضور دارند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال بازگشت فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی گفت: «ما در سند مشترک درباره عاری سازی هسته ای  کامل توافق کرده‌ایم و در این زمینه فعالیت‌های کره شمالی را کنترل خواهیم کرد.»

هنگامی که از ترامپ سؤال شد که آیا درباره وضعیت حقوق بشر در کره شمالی نیز با آقای کیم صحبتی شده است، گفت: «درباره حقوق بشر هم صحبت کردیم و رهبر کره شمالی در این زمینه هم کارهایی خواهند کرد.»

دونالد ترامپ در پاسخ به پرسش دیگری در مورد احتمال برداشته شدن تحریم‌ها علیه کره شمالی گفت: «تحریم‌ها فعلا برداشته نمی‌شود. اما به محض این که روند هسته‌ای‌زدایی در شبه جزیره کره اجرایی شود، تحریم‌ها برداشته خواهد شد.»

رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه همچنین گفت بر اساس گفتگوهای انجام شده با رهبر کره شمالی و همان طور که در سند مشترک آمده است، قرار شده این کشور مراکز آزمایش اتمی خود را «به طور کامل» از بین ببرد. وی در پاسخ به پرسشی در مورد زمان دقیق آغاز نابود کردن این سایت‌ها گفت: «این کار زمان می‌برد، خیلی زمان می‌برد، ولی تخریب آن قرار است خیلی زود آغاز شود.»

رئیس جمهور آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد که کیم وعده داد مرکز آزمایش های  موتورهای موشک های هسته ای کره شمالی را از بین می برد.

ترامپ تأکید کرد که کره شمالی شورع به تفکیک مرکز آزمایش های هسته ای کرده است و این خود نشانه خوبی است.

ترامپ همچنین تأکید کرد که «رزمایش های نظامی» با کره جنوبی را متوقف می کند.

ترامپ تصریح کرد که پایان جنگ در شبه جزیره کره به زودی انجام می شود.

دونالد ترامپ گفت کیم جونگ اون دعوت او برای بازدید از کاخ سفید را پذیرفته است. او پیش از این گفته بود از رهبر کره شمالی برای دیدار از کشورش دعوت کرده است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.