پس از آن که ارتش سوریه آخرین منطقه در جنوب دمشق را از دست گروه های مسلح و تروریست ها آزاد کرد، پایتخت به طور کامل امن شد و زندگی در خیابان های آن و نیز در حومه آن به شکل چشمگیری در ماه مبارک رمضان به حالت عادی بازگشته است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: پس از آن که ارتش سوریه منطقه «غوطه شرقی» دمشق را  به طور کامل آزاد کرد ساکنان غوطه بازگشت به این منطقه را به شکل تدریجی آغاز کردند و برخی از مناطق داخل غوطه نیز فعالیت تجاری خود را از سر گرفتند این در حالی است که دولت سوریه از هفته ها پیش برنامه ای برای سازماندهی و بازسازی  بخش ویران شده این منطقه تدوین کرده است.

پس از آن که ارتش سوریه آخرین منطقه در جنوب دمشق را از دست گروه های مسلح و تروریست ها آزاد کرد، پایتخت به طور کامل امن شد و زندگی در خیابان های آن و نیز در حومه آن به شکل چشمگیری در ماه مبارک رمضان به حالت عادی بازگشته است به طوری که فعالیت های تجاری در بازارهای قدیمی پایتخت به مانند گذشته شده است و دمشق همانطور که ساکنانش این شهر را توصیف می کنند با ادامه باز بودن فروشگاه ها ، بازارها و رستوران ها تا زمان سحری نمی خوابد.

در پی بازگشت ثبات به دمشق نیروهای امنیتی سوریه یکی از موانع سیمانی و ایست های بازرسی را از اطراف میدان«التحریر» در شرق دمشق برداشتند.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که تعدادی از موانع و ایست های امنیتی داخل شهر برداشته شده بود.

ایست بازرسی مقابل بازار «الهال که بازار مرکزی پایتخت و حومه آن به شمار می رود در ماه مبارک رمضان برداشته شد و ایست بازرسی «باب الجابیه» در ورودی بخش قدیمی دمشق و نیز ایست بازرسی  بیمارستان «حامیش» هم از چند روز پیش برداشته شده بود.

همسو با تصمیم بازگشت پایتخت به دوران پیش از بحران در سال 2011 مسئولان استان ریف دمشق اعلام کردند که موانع و ایست های بازرسی از پیرامون دمشق پس از بازپس گیری کامل آن برداشته می شود و دیگر نیازی به این موانع و ایست های بازرسی نیست.

برداشتن موانع در دمشق و حومه آن خبر مسرت بخشی برای ساکنان دمشق و حومه آن به شمار می رود زیر پیش از این خودروها مجبور بودند که ساعت ها پشت این موانع برای بازرسی شان بایستند.

«علاء منیر ابراهیم» استاندار ریف دمشق در سخنانی که روزنامه «الوطن» سوریه منتشر کرد، گفت:« 90 درصد از موانع موجود در راه ها و جاده ها در استان ریف دمشق از جمله ایست بازرسی اتوبان درعا نیز روز جمعه همزمان با برداشتن یک ایست بازرسی دیگر در ورودی دمشق به سمت درعا برداشته می شوند.»

به گفته برخی منابع امنیتی درباره فایده داشتن بسیاری از موانع و ایست های بازرسی در دمشق و حومه آن  بررسی ای انجام شده است به طوری که ایست های بازرسی اصلی در ورودی های دمشق و برخی از شهرهای آن در ریف دمشق باقی می کنند.

طی ماه های اخیر هیچ گونه خلل امنیتی در شهر که طی هفت سال گذشته از خودروهای بمب گذاری شده و انتحاری ها رنج می برد و مناطقی از آن  زیر آتش حملات خمپاره ای و حملات از مناطق مجاور تحت کنترل گروه های مسلح و تروریست ها بود، ثبت نشده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.