کمتر از دو هفته پیش از مراسم تحلیف ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، یک تاجر روسی نزدیک به کرملین با وکیل ترامپ دیدار کرده بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد براساس فیلمی که به دست این شبکه تلویزیونی رسیده و یک منبع آگاه، یک الیگارش روسی که توسط «رابرت مولر» بازپرس ویژه مورد بازجویی قرار گرفته بود و اخیرا توسط آمریکا تحریم شده، در دوره انتقالی ریاست جمهوری ترامپ در ژانویه 2017 با «مایکل کوهن» وکیل شخصی رئیس جمهور ترامپ در برج ترامپ دیدار داشته است.

بر این اساس، گزارش شده که کمتر از دو هفته پیش از مراسم تحلیف ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، یک تاجر روسی نزدیک به کرملین با مایکل کوهن، وکیل ترامپ در برج ترامپ دیدار کرده بود.

یک منبع آگاه گفت: در این دیدار که در دفتر کوهن واقع در طبقه 26 این آسمانخراش و 11 روز پیش از مراسم تحلیف ترامپ انجام شد، کوهن و «ویکتور وکسلبرگ» تاجر روس درباره بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن گفت و گو کردند و برنامه‌ ای ترتیب دادند که بار دیگر در زمان تحلیف ترامپ با یکدیگر دیدار کنند.

این مطلب به نقل از «اندرو اینتراتر» یک فرد آمریکایی مطرح شده که در این جلسه شرکت داشته است و سرمایه گذاری‌ های وکسلبرگ را مدیریت می‌ کند. وکسلبرگ که رئیس شرکت روسی «رنووا گروپ» است، همراه اینتراتر در این جلسه حضور داشته است.

یک شخص نزدیک به این دیدار به سی ان ان گفت که وکسلبرگ و اینتراتر با کوهن دیدار کرده و در مورد بهبود روابط آمریکا و روسیه گفت و گو کردند. این دیدار کوتاه بوده و قرار نبود وکسلبرگ در اصل در آن حضور داشته باشد.

وکیل کوهن و نماینده وکسلبرگ به درخواست های سی ان ان برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداده اند.

چند روز پس از مراسم تحلیف ترامپ در ژانویه 2017، شرکت «کلمبوس نووآ» شرکت سهامی خصوصی اینتراتر، پیشنهاد یک قرارداد کاری (مشاوره) به ارزش یک میلیون دلار به کوهن داد که اکنون مقامات فدرال آمریکا در حال بررسی آن هستند.

از آنجایی که این پرداخت ها علنی شده، کلمبوس نووآ تلاش داشته است خود را از وکسلبرگ دور نگاه دارد. کلمبوس اخیرا نام رنووا گروپ را از منابع معرفی شده در بیوگرافی شرکای خود حذف کرده است.  کلمبوس تاکید کرده که این شرکت یک شرکت مدیریتی مطلقا تحت مالکیت و کنترل آمریکایی هاست و کوهن را پس از مراسم تحلیف ترامپ استخدام کرده است.

اما این فیلم جدیدا کشف شده، نشان می دهد وکسلبرگ و اینتراتر پیش از آن با کوهن دیدار کرده بودند، و تنها در طول دوره انتقالی رئیس جمهور منتخب، از موضع خود عقب نشینی کرده اند.

در حال حاضر دادستان فدرال در دفتر دادستانی منهتن در حال انجام تحقیقات جداگانه در خصوص معاملات مالی و تجاری کوهن هستند.

اینتراتر گفت: وکسلبرگ که از اقوام نزدیک و بزرگ ترین مشتری وی است به کلمبوس نووآ درباره استخدام کوهن به عنوان مشاور هیچ توصیه‌ ای نکرده بود.

اوایل امسال، اف بی آی از وکسلبرگ بازجویی کرده و درباره پرداخت‌ های شرکت کلمبوس نووآ به کوهن و همچنین حدود 300 هزار دلاری که اینتراتر به کمیته ملی جمهوری خواهان اهدا کرده بود، از وی سوال کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.