کاخ الیزه با صدور بیانیه ای بار دیگر بر پایبندی این کشور به تعهداتش در برجام تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه گفت‌ و گو کرده است.

بر اساس این بیانیه، طرفین درباره ایران، سوریه، یمن و اوضاع منطقه صحبت کرده‌ اند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور در گفت و گویی تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی اظهار داشت پاریس به تعهدات خود در مورد برنامه هسته ای ایران، مسئله سوریه و بحران یمن پایبند است.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد امانوئل ماکرون و بن سلمان همچنین به توافق رسیدند کنفرانسی با اهداف بشردوستانه در مورد یمن اواخر ماه ژوئن برگزار شود.

پیشتر نیز سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده بود: «تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ ای احترام می‌ گذارد، شرکت‌ های فرانسوی می‌ توانند با ایران همکاری کنند و به کار خود در آنجا ادامه دهند. ما طی روزهای آینده با ایران، چین، روسیه، شرکای آمریکایی و اروپایی و کشورهای منطقه در تماس خواهیم بود.»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه ادامه داد: «فرانسه اصرار دارد که تضمین‌ هایی در خصوص عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ ای دریافت کند. ما همچنان از برنامه‌ موشک‌ های بالستیک ایران و حضور نظامی مستقیم یا غیرمستقیم این کشور در خاورمیانه نگران هستیم و به همین دلیل می‌ خواهیم چارچوبی برای گفت‌ و گوی فراگیر با ایران ایجاد کنیم.»

به رغم خروج ترامپ از برجام، اروپا به تداوم حفظ این توافق با ایران اصرار دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.