پس از خالی شدن شهرهای مهم و استراتژیک «تلبیسه» و «الرستن» از تروریست ها، نیروهای امنیتی سوریه به این دو شهر وارد شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به نقل از خبرگزاری سانا اعلام کرد: پس از خالی شدن شهرهای مهم و استراتژیک «تلبیسه» و «الرستن» از تروریست ها، نیروهای امنیتی سوریه به  این دو شهر وارد شدند.

دخول-قوى-الامن-الداخلی

خبرنگار سانا در این زمینه گفت: صبح امروز آخرین بخش از تروریست های مخالف با سازش و خانواده هایشان از ریف شمالی حمص و ریف جنوبی حماه خارج شدند.

سوریه.حمص

در همین حال، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه تاکید کرد: نیروهای مسلح  سوریه به همراه همپیمانان هزار و 200 کیلومتر مربع از ریف های حمص و حماه را پاک سازی کرده و امنیت را به 65 شهرک و روستا که در اشغال تروریستها قرار داشت، بازگرداندند و تروریست ها مجبور شدند پس از تحویل سلاح سنگین و نیمه سنگین خود این منطقه را ترک کنند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح با صدور بیانیه ای گفت: پاک سازی ریف شمالی حمص و ریف جنوبی حماه دستاوردی است که اهمیتش در ریشه کن شدن تروریسم مسلح از این منطقه مهم جغرافیایی در مرکز سوریه متبلور می شود؛ منطقه ای که به منزله شریان استان های مجاور و سایر استان های سوریه است ، سدهای الرستن و الحوله آزاد شده و دیگر هیچ تهدیدی از سوی تروریست ها متوجه تأسیسات حساس و راهبردی نیست.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح در پایان بر عزم و پافشاری خود برای ادامه انجام وظایف ملی خود در دفاع از امنیت سوریه و شهروندان و تعقیب سایر گروه های تروریستی در سراسر خاک سوریه تأکید کرد.

6-9

در تحولی دیگر،تعداد زیادی از تانک ها و قبضه سلاح سنگین در القلمون الشرقی توسط ارتش کشف و ضبط شد.

خبرنگار خبرگزاری سانا در این زمینه تأکرد کرد: نیروهای امنیتی هنگام بازرسی و جستجوی منطقه القلمون الشرقی تعداد زیادی از تانک ها و قبضه سلاح سنگین را کشف و ضبط کردند.

از سوی دیگر، در حمله راکتی گروه های تروریستی به منطقه«المرجه»در مرکز دمشق دو شهروند سوری جان خود را از دست دادند و 19 نفر نیز زخمی شدند.

این حمله راکتی را گروه های تروریستی که در اردوگاه «الیرموک» در جنوب دمشق حضور دارند، انجام دادند.

در تحولی دیگر، سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی طی گزارشی اعلام کرد، در حمله‌ ای که 4 فوریه در شهر سراقب در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه انجام شد، از گاز کلر استفاده شده است.

در این گزارش ضمن اشاره به تحقیقاتی که از سوی کمیسیون تثبیت وضعیت این سازمان انجام شده، آمده است: نتایج بررسی نمونه‌ ها در آزمایشگاه وجود ماده کلر را ثابت کرد.

«احمد اوزومجو» دبیر کل سازمان منع سلاح های شیمیایی نیز در این رابطه اظهار داشت: استفاده از سلاح های شیمیایی را از سوی هر کسی و به هر دلیلی که باشد، محکوم می کنیم. چنین اقداماتی متناقض با مفاد کنوانسیون سلاح های شیمیایی است.

وی افزود: این گزارش به کشورهای عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی و شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال شده است.

این سازمان ها در جدیدترین گزارش خود ذکر نکرده است که چه کسی و چه طرفی از این ماده ممنوعه در شهر سراقب که در اشغال گروه های مسلح در استان ادلب است، استفاده کرده است.

دولت سوریه بارها استفاده از سلاح شیمیایی را رد کرده است زیرا در سایه پیشروی سریع در مناطق مختلف این کشور و آزادی این مناطق هرگز نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد. دولت سوریه همچنین گروه های مسلح را متهم به استفاده از این گونه مواد شیمیایی کرده است؛ اتهامی که چندان از واقعیت دور نیست. گروه های مسلح برای تحریک جامعه جهانی و دستاویز قرار دادن این مساله توسط آمریکا و متحدان غربی اش برای تجاوز به سوریه اقدام به نمایش تکراری حمله شیمیایی می کنند.

 

سازمان ملل: باید به استقلال، وحدت و حاکمیت سوریه احترام گذاشت

«استفان دی میستورا»فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز تأکید کرد که باید به حاکمیت، وحدت و استقلال سوریه احترام گذاشت.

دی میستورا تأکید کرد که گفت و گوی بین المللی بیش از هر زمانی مورد نیاز است.

 

مسکو: نیروهای آمریکایی فورا از  سوریه خارج شوند

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان بین الملل تاکید کرد که تلاش های روسیه باید بر اوضاع میدانی در سوریه واستفاده از فرصت ها به هدف تسریع دستیابی به راهکار سیاسی برای بحران را متمرکز کرد.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان بین الملل در مورد سوریه گفت: بی احترامی بعضی کشورها به حاکیمت و یگانگی اراضی سوریه موجب نگرانی ما شده است.

وی افزود: باید نیروهای نظامی آمریکا فورا از مناطق حضور آن ها در سوریه خارج شوند.

«چاو چوی»نماینده دائم چین در سازمان ملل نیز تاکید کرد راهکار سیاسی تنها راه حل بحران در سوریه طبق مفاد قطعنامه شواری امنیت به شماره 2254 است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.