با خروج آخرین گروه تروریستی که با رسیدگی به وضعیت شان مخالفت کردند شهرک های «یلدا و ببیلا و بیت سحم» در نزدیکی دمشق، از تروریسم به طور کامل خالی شدند.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری سانا، با خروج آخرین گروه تروریستی که با رسیدگی به وضعیت شان مخالفت کردند شهرک های «یلدا و ببیلا و بیت سحم» در نزدیکی دمشق، از تروریسم به طور کامل خالی شدند.
خبرنگار سانا گفت که یگان هایی از نیروهای امنیتی داخلی خود را برای ورود به شهرک های بیت سحم و یلدا وببیلا پس از خروج آخرین گروه تروریستی از آن آماده می کنند.
گفتنی است که دیروز 37 دستگاه اتوبوس برای خروج تروریست ها از بیت سحم و ببیلا ویلدا تهیه وارد این دو شهرک شدند.
در تحولی دیگر، یگان هایی از ارتش عربی سوریه علمیات نظامی خود علیه بقایای گروه  تروریستی داعش در منطقه حجر الاسود با همزمان با تشدید حملات هوایی وتوپخانه دقیق علیه مقرها واستحکامات آنها ادامه دادند.

خبرنگار نظامی سانا در جنوب دمشق گفت که نیروی هوایی وتوپخانه ارتش عربی سوریه عملیات دقیقی علیه مقرها واستحکامات تروریست ها را در بخش شمالی منطقه احجر الاسود انجام داد.

شایان ذکر است که یگان هایی از ارتش تروریست ها را در یک مساحت بسیار کوچک در شمال حجر الاسود محاصر کرده وخطوط امدادی آنها را قطع کردند.

در همین حال، گروه های تروریستی حاضر در منطقه «درعا البلد» منازل شهروندان در محلات درعا البلد را گلوله باران کردند و در نتیجه آن آسیب های مادی زیادی به منازل و زیرساخت ها وارد شد.

خبرنگار سانا در درعا اعلام کرد: گروه های تروریستی حاضر در درعا البلد و اردوگاه آوارگان با چند راکت محله درعا المحطه و ضاحیه را هدف قرار دادند.

خبرنگار افزود: این حملات منجر به زخمی شدن یک زن و ورود آسیب های مادی به تعدادی از خانه ها، شد.

این خبرنگار اشاره کرد: یگان های ارتش در پاسخ به این حملات، ضربات متمرکز و دقیقی به مخفیگاه های تروریست ها در محله اردوگاه آوارگان و درعا البلد  وارد کردند و تلفات زیادی به آنها تحمیل کردند.

از سوی دیگر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بر لزوم حل سیاسی بحران در سوریه طبق قطعنامه شورای امنیت بین المللی 2254 که درباره پایبندی  به حفظ «حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی» سوریه تأکید می کند، تأکید کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با «هایکو ماس» همتای آلمانی‌اش در مسکو اظهار داشت: در دیدار با ماس درباره برخی طرح‌ها و فعالیت‌های سیاسی و امنیتی مشترک، فعالیت‌های ناتو، روابط روسیه با اتحادیه اروپا، بحران سوریه و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو کردیم.

لاوروف تاکید کرد: از قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت برای حل بحران سوریه حمایت می‌ کنیم و تمام تلاش خود را برای ازسرگیری مذاکرات ژنو مطابق با قعطنامه‌های شورای امنیت در این زمینه و کنفرانس سوچی انجام می‌دهیم.

وزیر خارجه روسیه بار دیگر حملات اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را غیرقانونی دانست و آنها را محکوم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.