در پی حملات خمپاره ای تروریست ها به برج دمشق و میدان المیسات دو غیرنظامی جان باختند و 14 نفرغیر نظامی دیگر زخمی شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری سانا، در پی حملات خمپاره ای تروریست ها   به برج دمشق و میدان «المیسات» دو غیرنظامی سوری جان خود را از دست دادند. در این حمله تروریستی  14 غیر نظامی دیگر نیز زخمی شد.

یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق گفت در پی حملات خمپاره ای تروریست ها  به برج دمشق و میدان المیسات دو غیرنظامی جان باختند و 14 نفرغیر نظامی دیگر زخمی شد.

تروریست های داعش که در منطقه «حجر الاسود» و اردوگاه «الیرموک» حضور دارند عامل این حمله تروریستی هستند.

 در تحولی دیگر خبرنگار وبسایت النشره در سوریه گفت که بارش شدید باران در استان«الحسکه» باعث شد که سیلاب باند فرود بالگردها در شهر«الشدادی» را پس از فروپاشی خاکریز موجود در بخش جنوب غربی فرودگاه که توسط نیروهای آمریکایی ساخته شد، با خود ببرد.

فروپاشی خاکریز که ارتفاع آن چهار متر و نیم است و در نزدیکی منطقه «توسعی» در جنوب شرق الشدادی واقع شده، باعث شد تا هواپیماهای آمریکا به شکل کامل زیر آب بروند.

از سوی دیگر، یک منبع در نیروهای دموکراتیک سوریه که اکثریت آن را کردها را تشکیل می دهند اعلام کرد که نیروهای آمریکایی یک پایگاه نظامی جدید در شهر«منبج» در شمال سوریه و در نزدیکی مرزهای این کشور با ترکیه ایجاد کردند.

«شرفان درویش» سخنگوی «شورای نظامی منبج» وابسته به نیرو های دموکراتیک سوریه(قسد) به خبرگزاری رویترز گفت که نیروهای فرانسوی نیز استقرار در این پایگاه که توسط ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن برای کنترل و حمایت از مرزها ایجاد شده است، را آغاز کردند.

درویش افزود که این پایگاه بلافاصله پس از حمله ترکیه و همپیمانانش به یگان های حمایت مردمی کرد در منطقه مرزی «عفرین» سوریه در ماه ژانویه گذشته و در سایه تهدید پی در پی آنکارا برای حمله به منبج ایجاد شد.

این منبع افزود که نیروهای آمریکایی و فرانسوی مستقر در پایگاه به گشت زنی در خط تماس میان قسد و گروه های مخالف سوری مسلح مورد حمایت ترکیه برای جلوگیری از وقوع درگیری میان دو طرف، اقدام می کنند.

آمریکا پیش از این سه پایگاه در منبج ایجاد کرده بود.

ترکیه بارها به حمله نظامی به منبج به رغم حضور نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در آن، تهدید کرده است.

همچنین روند تحویل سلاح های سنگین و نیمه سنگین در ریف شمالی  حمص و ریف جنوبی حماه توسط تروریست های مخالف توافق با دولت ادامه یافت.

خبرنگار خبرگزاری سانا تاکید کرد که طی 24 ساعت گذشته، تروریست ها، به موجب توافق تحویل سلاح های سنگین و متوسط، تسلیحات خود را به ارتش عربی سوریه تحویل داده اند.

این خبرنگار افزود: طی دو روز گذشته سری اول و دوم تروریست ها همراه با خانواده های شان با 120 اتوبوس از مناطق ریف شمالی حمص و ریف جنوبی حماه به سوی شمال سوریه خارج شده اند.

 

ادامه حملات هوایی عراق به داعش در سوریه 

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اعلام کرد که حملات هوایی عراق به گروه تروریستی داعش برای از بین بردن این گروه ادامه دارد زیرا وجود آن برای عراق خطرناک است.

العبادی افزود که بغداد ادامه حملات هوایی به داعش در سوریه را به اطلاع سوریه رسانده است.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که دولت سوریه موافقتش با بمباران داعش در مناطق مرزی را به عراق اطلاع داده است.

 

 

ادامه پاکسازی داعش از جنوب دمشق و دیرالزور

نیروی هوایی و توپخانه ارتش عربی سوریه حملات دقیقی علیه مواضع تروریست های داعش واستحکامات آنها در منطقه شمالی محله «الحجر الاسد» در جنوب دمشق انجام داده  و تلفات سنگین به آنها وارد کرد.

خبرنگار نظامی سانا در جنوب دمشق تأکید کرد که یگان هایی از ارتش سوریه حملات سنگینی به عناصر داعش با استفاده از توپخانه ها و موشک ها انجام دادند و به شدت  مواضع واستحکامات تروریست ها در شمال محله الحجر الاسود و شمال غربی آن را زیر آتش گرفتند.

این خبرنگار  افزود: ارتش توانست تروریست ها را در منطقه بسیار کوچکی محاصره وخطوط امدادی آنها را قطع کند.

در استان دیرالزور نیز ارتش سوریه بقایای تروریست های داعش را در بیابان دیر الزور تعقیب کرده بیش از 1500 کیلومتر مربع را بازپس گرفت.

یگان هایی از ارتش با همکاری  نیروهای همپیمان عملیات نظامی برای پاک سازی صحرای دیرالزور از بقایای گروه  تروریستی داعش را آغاز کردند  و طی این عملیات توانستند تلفات سنگینی به عناصر تروریستی و تجهیزات نظامی آنها وارد کنند.

خبرنگار سانا  در این زمینه گفت که یگان های ارتش با همپیمانانش از بامداد امروز توانستند نزدیک به 1500 کیلومتر مربع را از کنترل تروریست های داعش  در مناطق«الفیضه ، فیضه بن موینع والطماح»در فاصله 80 کلیومتری جنوب غرب دیر الزور، خارج کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.