یگان موشکی یمن با استفاده از موشک های بالستیک کوتاه برد از نوع بدر 1 اهداف اقتصادی عربستان در منطقه نجران در جنوب این کشور را موشک باران کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، یگان موشکی انصار الله یمن اعلام کرد که اهداف اقتصادی عربستان در منطقه «نجران» در جنوب عربستان سعودی به وسیله موشک های بالستیک کوتاه برد«بدر 1» موشک باران شد این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز عملیات پیشروی گسترده ائتلاف عربستان سعودی به سمت چندین مرکز در مقابل گذرگاه مرزی«علب» را دفع کردند.

یگان موشکی یمن  با استفاده از موشک های بالستیک کوتاه برد از نوع بدر 1 اهداف اقتصادی عربستان در منطقه نجران در جنوب این کشور را موشک باران کردند.

در مقابل، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی مدعی شد که دفاع هوایی عربستان دو موشک را به سمت نجران شلیک شدند را سرنگون کرده است.

در همین حال، یک منبع نظامی یمنی گفت که شماری از نظامیان سعودی در جریان دفع حمله آنها با پشتیبانی گسترده هوایی به سمت کوه«الشرفه» در نجران کشته یا زخمی شدند.

این منبع افزود که نیروهای سعودی نتوانستند هیچ گونه پیشروی به سمت مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن در کوه الشرفه که بر شهر نجران از بخش جنوبی اشراف دارد، انجام دهند.

همزمان با آن ارتش و کمیته های مردمی عملیات پیشروی گسترده ائتلاف عربی به سمت مواضع ارتش و کمیته های مردمی در مقابل گذرگاه مرزی علب را با شکست مواجه کرده و یک خودروی نظامی سعودی در منطقه مرزی «الثعبان»در منطقه«عسیر» داخل عربستان را منهدم کردند.

همزمان با آن ارتش و کمیته های مردمی با یک موشک«زلزال 1» و توپخانه مواضع نیروهای ائتلاف عربی را در گذرگاه مرزی «الطوال» هدف قرار دادند.

در تحولی دیگر، در بمباران دفتر ریاست جمهوری یمن در مرکز صنعا تا کنون 6 تن جان خود را از دست داده و بیش از 30 غیرنظامی زخمی شدند.

این آمار نهایی نیست و رو به افزایش است.

بیمارستان «الجمهوری» در صنعا از مردم این شهر درخواست کرد که برای نجات زخمی های تجاوز هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به دفتر ریاست جمهوری یمن خون اهداء کنند.

برخی ساکنان شهر صنعا، پایتخت یمن  گفتند که جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی روز دوشنبه کاخ ریاست جمهوری این کشور را هدف قرار دادند. به گزارش خبرگزاری فرانسه این حمله دست‌کم ۶ کشته و ۳۰ زخمی بر جای گذاشته است.

شاهدان عینی از بمباران مکرر منطقه پر رفت و آمد و تجاری «تحریر» در صنعا توسط جنگنده‌های ائتلاف در روز دوشنبه خبر دادند و گفته‌اند که دست‌کم دو انفجار در محوطه کاخ ریاست جمهوری روی داده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرنگار اعزامی خود در این شهر گزارش داد که بمباران این محله چندین کشته و زخمی در پی داشته است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، چهره‌های خون‌آلود زخمی‌شدگان و دود ناشی از بمباران را در سطح شهر صنعا نشان می‌دهد.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «ما به صحنه انفجار اول ناشی از بمباران رفتیم و مشاهده کردیم که تعدادی از مردم زیر آوار مانده‌اند. در همان زمان حمله دوم صورت گرفت.»

شبکه تلویزیونی المسیره و شبکه تلویزیونی صبا  یمن  اعلام کردند که ده‌ها نفر در این حملات کشته و زخمی شدند.

خبرگزاری سبأ یمن نیز اعلام کرد که در این حمله هوایی 6 تن جان خود را از دست دادند و 60 تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که چهار موشک از نوع«زلزال1» به محل تجمع نیروهای ائتلاف عربی در پادگان«فرضه نهم» در شرق صنعا پایتخت یمن شلیک کرد.

یک منبع نظامی یمنی در گفت و گو با شبکه المسیره خبر شلیک این موشک ها به نظامیان ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در شرق صعنا را اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.