در حالی که تنها چند روز تا ضرب الاجل ترامپ باقی مانده، برخی منابع از استخدام مزدوران صهیونیست برای بدنام کردن مذاکره کنندگان برجام خبر داده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله آبزرور انگلیس در گزارشی فاش کرد که تیم نزدیک به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از یک سال پیش برای بدنام کردن چند مقام‌ دولت «باراک اوباما» که در مذاکرات هسته‌ ای با ایران نقش عمده داشتند، از یک آژانس خصوصی جاسوسی رژیم صهیونیستی استفاده کرده‌ اند.

بر اساس این گزارش، کارآگاهان خصوصی که تیم ترامپ از ماه مه سال گذشته به خدمت گرفته‌ بوده، ماموریت داشتند برای بدنام کردن «بن رودز» مشاور ارشد امنیت ملی باراک اوباما و یکی از اصلی‌ ترین اعضای تیم مذاکره‌ کننده آمریکا در گروه 1+5 اطلاعات منفی جمع‌ آوری کنند.

«کالین کال» مشاور امنیت ملی در دو دوره ریاست‌ جمهوری اوباما هم هدف این عملیات بوده است.

برخی منابع می گویند مقامات مرتبط با تیم ترامپ چند روز پس از سفر ترامپ به تل آویو در سال گذشته به عنوان نخستین سفر خارجی وی به عنوان رئیس جمهور آمریکا، با کارآگاهان اسرائیلی تماس گرفته اند.

این افشاگری چند روز پیش از ضرب الاجل دونالد ترامپ در تاریخ 12 مه (22 اردیبهشت) برای اصلاح برجام و یا ترک آن صورت می گیرد.

مهلتی که ترامپ تعیین کرده، 2 مه (22 اردیبهشت) به پایان می رسد.

«جک استراو» وزیر خارجه سابق انگلیس می گوید: «تمامی این ها اتهامات خارق العاده و وحشتناکی هستند، اما همچنین نشان می دهد ناامیدی ترامپ و بنیامین نتانیاهو تا حدی زیاد است که نه تنها حاضرند این توافق را بی اعتبار سازند بلکه به دنبال بدنام کردن اطرافیان و حامیان آن نیز هستند.»

یکی از دیپلمات های سابق در تیم مذاکره کنندگان انگلیس نیز به شرط ناشنان ماندن گفت: «برای اقدام یک «فریبکاری ظالمانه» است. کل نکته مذاکرات این است که «ترفندهای کثیف» مثل این در کار نباشند.»

دونالد ترامپ چه در جریان رقابت‌ های انتخاباتی آمریکا و چه پس از آن از مخالفان توافق هسته ای بود و در حال حاضر نیز خواستار اصلاح یا تـرک آن شده‌ است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.