ترامپ اعتباری به دست خواهد آورد اگر که به صلح فرصتی برای اجرا شدن بدهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، واشنگتن تایمز در سرمقاله امروز خود نوشت: دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی زمانی در بهار امسال پس از آن صورت می گیرد که کیم هفته گذشته دیدار شگفت انگیز و دوستانه ای با «مون جائه این»  رئیس جمهور کره جنوبی در «پانمونجوم» داشت؛ زمانی که دو رهبر یکدیگر را در آغوش گرفتند، دست دادند و بوسیدند و به دهه ها خصومت در شبه جزیره کره پایان دادند.

طی این سال ها بود که سلسله کیم در کره شمالی با جانشینی هایی از جانب روسای جمهور آمریکا - بیل کلینتون، جورج بوش جوان و باراک اوباما - روبرو شد و تحت تحریم بود.

ترامپ می گوید: «اتفاق بسیار جالبی در دیدارش با کیم می تواند اتفاق بیفتد» و اینکه «کره شمالی ها به ما احترام زیادی می گذارند. من فکر می کنم مسئولیت دارم تا ببینم آیا می توانم درباره صلح با کره شمالی مذاکره کنم یا خیر.»

رئیس جمهور وعده داده است که او همچون روسای جمهور قبلی «نخواهد بود» و «افراد بزرگی» به او مشاوره می دهند که چگونه با کیم مقابله کند. در واقع، ترامپ به دلیل کشاندن کره شمالی پای میز مذاکره حق دریافت اعتبار دارد. این بحث دشواری است که به واسطه تحریم های اقتصادی به دست آمده است.

کیم مرد باهوشی است که مزایای خود را با زرنگی به دست می آورد. او هفته گذشته زمانی که توافقنامه مشترک خود را با سئول در پانمونجوم امضا می کرد، گفت: «ما در مسیر جلوگیری از جنگ وحشتناک دیگری تلاش خواهیم کرد. با یک زبان، یک فرهنگ و یک تاریخ، کره شمالی و کره جنوبی به عنوان یک ملت به هم خواهند پیوست.» احساس، یک رقیب قوی برای اقدام و عمل است. دولت سئول می گوید که اعضای خانواده 57،920 تن از شهروندانش  در کره شمالی ساکن هستند و 8 دهم آنها بیش از 70 سال دارند و این خانواده ها تمایل زیادی به دیدار با یکدیگر دارند. بنابراین احساسات قوی برای این اتحاد وجود دارد.

اما احساسات، دولت ها را اداره نمی کند و «مایک پومپئو» وزیر خارجه جدید، این موضوع را درک می کند. او می گوید: «فشار اقتصادی، کیم را واداشته تا منافع خود را در آمدن پای میز مذاکره و گفت و گو در مورد متحد شدن ببیند. وعده ها داده شده و امیدها فرا رسیده است.»

به نظر می رسد رئیس جمهور هم این موضوع را درک می کند. او در هفته گذشته اعلام کرد که ترجیح می دهد با احترام از مذاکرات خارج شود تا اینکه قرارداد بدی امضا کند. 

دیدار ترامپ - کیم ممکن است فرصتی برای به ارمغان آوردن صلح باشد، اما شک و تردید عمیق و احتیاط باید همچنان مد نظر باشد. رئیس جمهور باید به عقیده عامه مردم توجه داشته باشد که «شما باید با خبر خوش به خانه باز گردید». این سختگیری ترامپ با کره شمالی، گاهی خشونت وی او را به این نقطه رسانده، و او باید این موضوع را در نظر بگیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.