مجلس فدرال آلمان (بوندستاگ) در رای گیری امروز پیش‌نویس لایحه ظلم، کشتار و نسل کشی مسلمانان آراکان توسط دولت میانمار را تصویب کرده و کشتار مسلمانان بی گناه روهینگیا توسط دولت میانمار را محکوم کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، مجلس فدرال آلمان کشتار مسلمانان روهینگیا توسط دولت میانمار را محکوم و خواستار ورود فوری کاروان‌های کمک‌رسان به منطقه «آراکان»شد.

مجلس فدرال آلمان (بوندستاگ) در رای گیری امروز پیش‌نویس لایحه ظلم، کشتار و نسل کشی مسلمانان آراکان توسط دولت میانمار را تصویب کرده و کشتار مسلمانان بی گناه آراکان توسط دولت میانمار را محکوم کردند.

احزاب مجلس فدرال آلمان به جز حزب راستگرای «جایگزین برای آلمان» (AfD)، در این لایحه، خواستار پایان ظلم و قانون شکنی و اجازه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این منطقه شدند.

در این لایحه همچنین از «آنگ سان سو چی» رهبر میانمار که برنده جایزه صلح نوبل است به شدن انتقاد شده است.

بنابر این گزارش، ارتش میانمار از 25 آگوست سال گذشته به بهانه «مبارزه با شبه نظامیان مسلح» حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرده است. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان خود را از دست داده‌اند، اما به علت ممانعت میانمار از هرگونه تردد در مرز این کشور با بنگلادش آمار دقیقی از تعداد قربانیان در دست نیست.

همچنین بیش از 300 روستا توسط ارتش و بودایی های افراطی به آتش کشیده شده است. ده ها هزار مسلمان آراکان که از روستاهای خود فرار کرده اند تلاش می کنند به مناطق نسبتا امن رفته و یا از راه های غیرقانونی به بنگلادش برسند. از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بودایی‌های افراطی به کشورهای همسایه گریخته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.