23 دیپلمات انگلیسی در مسکو عناصر نامطلوب هستند و از آنها خواسته می شود که در عرض یک هفته اراضی روسیه را ترک کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، وزارت خارجه روسیه امروز شنبه اعلام کرد که 23 دیپلمات انگلیسی« عناصر نامطلوب در کشور هستند» و از آنها خواسته می شود طی یک هفته روسیه را ترک کنند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که 23 دیپلمات انگلیسی در مسکو عناصر نامطلوب هستند و از آنها خواسته می شود که در عرض یک هفته اراضی روسیه را ترک کنند.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که موافقت خود درباره افتتاح کنسولگری انگلیس در شهر «سنت پترزبورگ» را نیز پس گرفته است.

خبرنگار المیادین نیز در مسکو گفت که کنسولگری انگلیس در سنت پترزبورگ بسته شد.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که در صورت ادامه اقدامات خصمانه انگلیس علیه مسکو، روسیه نیز حق خود را برای انجام اقدامات بیشتر محفوظ می داند.

سفیر انگلیس نیز به وزارت خارجه روسیه احضار شده است تا درباره اقدامات انتقامجویانه روسیه به وی اطلاع داده شود.

وزارت خارجه روسیه همچنین فعالیت شورای فرهنگی انگلیس در روسیه را به دلیل وضع بی ثبات این شورا به تعلیق در آورد.

پیش از این وزارت خارجه انگلیس فهرستی از تدابیر علیه روسیه را اعلام کرد و اشاره کرد که این کشور تصمیم گرفته است که یک سوم دیپلمات های روسیه(23 دیپلمات) را اخراج کند و به آنها یک هفته وقت داد که اراضی انگلیس را ترک کنند. این جدای از تعلیق همه تماس های دوجانبه و پس گرفتن دعوت از «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه برای سفر به انگلیس و مصادره دارایی های روسیه در واکنش به اتهام لندن به مسکو درباره مسموم کردن جاسوس سابق روسیه در انگلیس است که روسیه آن را چند بار تکذیب کرد.

در همین حال، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که این به مصلحت ملی انگلیس نیست که گفت و گو با روسیه را به شکل کامل قطع کند در عین حال باید مسکو مسئولیت کارهایی که انجام می دهد را به عهده بگیرد.

وزارت خارجه انگلیس تأکید کرد که شوری امنیت ملی انگلیس هفته آینده برای بررسی اقدامات جدید در پی تنش سیاسی میان انگلیس و روسیه در سایه مساله سرگئی اسکریبال نشست برگزار می کند.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: هیچ اختلافی با ملت روسیه نداریم و همچنان بر این باوریم که این به مصلحت ملی ما نیست که گفت و گو میان دو کشور به طور کامل قطع شود اما طرف روس باید به دلیل کارهایش مورد محاسبه قرار گیرد.

بنابر این گزارش،بحران میان انگلیس و روسیه در پی آن به وجود آمده است که انگلیس روسیه را به مسموم کردن«سرگئی اسکریبال» جاسوس دو جانبه روسی در انگلیس متهم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.