پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در سایه تحریم و محاصره دوحه توسط عربستان؛

قطر در نشست اتحادیه عرب در ریاض شرکت می کند

پس از انصراف امارات متحده عربی از میزبانی این نشست اتحادیه عرب، عربستان سعودی در ماه مارس سال گذشته برای برگزاری آن اعلام آمادگی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،شیخ «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» در سخنانی در مجلس شورای این کشور گفت: در نشست اتحادیه عرب که در عربستان سعودی برگزار می شود، شرکت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر، وی در ادامه همچنین تصریح کرد:قطر در نشست آتی اتحادیه عرب صرف نظر از کشور برگزارکننده شرکت خواهد کرد. اگر میزبان از کشورهای محاصره کننده قطر باشد و دستورالعمل این اتحادیه را اجرا نکند، نه ما بلکه آن کشور در وضعیت مخالفت قرار می گیرد.

وی افزود:ما ژانویه مذاکرات استراتژیک بین قطر و آمریکا در واشنگتن انجام شد. درصورتی قطر مورد حمله قرار گیرد آمریکا طبق توافقنامه دفاعی دو کشور، از ما حمایت خواهد کرد.

وزیر خارجه قطر تصریح کرد: این توافقنامه نشان می دهد که ایالات متحده در کنار کشورهای محاصره قرار ندارد. آمریکا برای حل بحران و در راستای منافعش در خلیج فارس، اجازه نخواهد داد که تنش بین قطر و مخالفانش افزایش یابد.

این در حالی است که پس از انصراف امارات متحده عربی از میزبانی این اجلاس اتحادیه عربستان سعودی در ماه مارس سال گذشته برای برگزاری آن اعلام آمادگی کرد. نشست اتحادیه عرب سالانه در ماه مارس برگزار می شود ولی هنوز تاریخ دقیق آن در سال جاری هنوز اعلام نشده است.

بنابر این گزارش، عربستان، امارات، بحرین و مصر هفتم ماه ژوئن سال گذشته روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و این کشور را تحت محاصره و تحریم اقتصادی قرار دادند. این کشورها در آن زمان گفته بودند که دوحه از تروریسم حمایت و در امور داخلی آنها دخالت می کند، اما دولت قطر با رد این اتهامات و شروط ۱۰ گانه این کشورها برای از سرگیری روابط دیپلماتیک، گفت که بر سر استقلال خود مذاکره نمی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.