وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد که خلبان روسی در درگیری با تروریست ها در استان ادلب سوریه کشته شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده روسی از نوع« سو25» در استان ادلب سرنگون شد و خلبان آن کشته شد.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که بر اساس اطلاعات اولیه این هواپیما با استفاده از یک موشک دوش پرتاپ ضد هوایی سرنگون شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد که خلبان روسی در درگیری با تروریست ها در استان ادلب سوریه کشته شده است.

مرکز آشتی روسیه در «حمیمیم» سوریه نیز اعلام کرد که با همکاری دولت ترکیه به دنبال پس گرفتن جسد خلبان روسی است.

روسیه همچنین تأکید کرد که در منطقه‌ای که این هواپیما سقوط کرده است در پی حملات هوایی جنگنده‌های این کشور، دست‌کم ۳۰ شبه نظامی کشته شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه ، وابسته به مخالفان سوری، نیز اعلام کرد که خلبان سوری که هواپیمایش سرنگون شده است در درگیری با افراد مسلح در شمال سوریه کشته شده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز در واکنش به این حادثه اعلام کرد که آمریکا همپیمانانش در سوریه را به موشک ها یدوش پرتاب مجهز نکرده است و درباره سرنگونی این هواپیمای روسی تحقیقات انجام می دهد.

در همین حال، خبرنگار المیادین گفت که ارتش سوریه به لحاظ آتشباری تحرکات گروه های مسلح بین شهرهای «سراقب» و «معره النعمان» را در ریف شرقی ادلب قطع کرد.

در پی پیشروی ارتش سوریه و همپیمانانش در ادلب و حومه آن حالتی از آشفتگی گروه های مسلح را فراگرفته است.

همچنین کمیته های مردمی در شهرک های«نبل » و «الزهرا»تلاش عناصر تروریستی جبهه النصره در جنوب روستای«معرسته» را ناکام کردند.

خبرنگار المیادین همچنین گفت که در پی بروز اختلاف شدید میان گروه های مسلح در استان ادلب،جبهه النصره به شهر«بنش» در ریف شمال شرقی ادلب حمله کرد و پرچم گروه ارتش آزاد را آتش زد و ده ها نفر از افراد مسلح این گروه را دستگیر کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که یگان هایی از ارتش عربی سوریه پیشروی جدیدی در ادامه عملیات ضد تروریسم در ریف ادلب داشتند و روستای «تل طوقان»را آزاد کردند.

خبرنگار سانا تصریح کرد: یگان هایی از ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان با انجام یک عملیات نظامی علیه مواضع تروریست ها در روستای تل طوقان واقع در 15 کیلومتری غرب فرودگاه «ابو الضهور» انجام دادند که در نتیجه این عملیات ارتش سوریه به طور کامل به روستای تل طوقان را آزاد کرد.

این خبرنگار افزود: ارتش سوریه خطوط امدادرسانی تروریست ها بین سراقب و معره النعمان را قطع کرد.

وی افزود: تروریست های جبهه النصره و گروه های تکفیری متعلق به آن در حالتی از فروپاشی و هرج و مرج و سردرگمی به سر می‌برند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای ادعاهای واشنگتن مبنی بر به کارگیری سلاح شیمیایی از سوی دولت سوریه در منطقه «غوطه شرقی» دمشق را محکوم کرد و چنین ادعاهایی را بی اساس دانست.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.