دونالد ترامپ قرار است در نطق سراسری سالانه خود، درباره مسائل مختلف مربوط به دولت از جمله مسائل اقتصادی صحبت کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه هیل وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قرار است سه شنبه شب نخستین سخنرانی خود را در تشریح وضعیت عمومی کشور در جمع نمایندگان دو مجلس کنگره آمریکا بیان کند و رسانه ها معتقدند که او قصد دارد دستور کار خود را برای سال 2018 در پنج حوزه ترسیم کند.

ترامپ خواهد کوشید کنگره را بر سر طرح مهاجرتی خود که با مخالفت هایی در میان قانونگذاران روبرو شده است، به عنوان حرکتی دو حزبی تحت فشار بگذارد. شماری از مهاجران جوانی که در کودکی با والدین شان به طور غیرقانونی به آمریکا آورده شده اند (مشهور به رویاپردازان) در جلسه امشب در جایگاه میهمان حضور خواهند داشت. کاخ سفید سال گذشته طرح معافیت این مهاجران از پیگرد قانونی را لغو کرد.

یک مقام ارشد دولت ترامپ می گوید رئیس جمهور بخش قابل توجهی از سخنرانی خود را به طرح چند هزار میلیارد دلاری بازسازی زیرساخت ها شامل جاده ها، پل ها و سیستم حمل و نقل اختصاص می دهد.

کاخ سفید هنوز طرح ترامپ برای زیرساخت ها را منتشر نکرده است، اما پیش نویس درز کرده به رسانه ها از یک رشته سرمایه گذاری های از محل بودجه عمومی و همچنین ترکیبی از منابع دولت های محلی و بخش خصوصی حکایت دارد.

اوضاع اقتصادی، نرخ بیکاری و نرخ بی سابقه متوسط سهام «داو جونز» از نکات مورد اشاره رئیس جمهور خواهد بود.

زمینه سازی برای انتخابات میان دوره ای نوامبر 2018 و اثبات تفاوت ریاست جمهوری ترامپ، از دیگر نکات سخنرانی امشب در برابر نشست مشترک دو مجلس کنگره خواهد بود.

دستیاران ترامپ گفته‌ اند که او آخر هفته خود را به منظور آمادگی برای این سخنرانی در کاخ سفید گذراند و پیش‌ بینی می‌ شود که در این سخنرانی لحن شدید خود را برای جلب حمایت دموکرات‌ ها کنار بگذارد. «مارک شرت» مدیر امور قانونگذاری کاخ سفید گفت قرار است رئیس جمهور درخواستی را با دموکرات‌ ها مطرح کرده و طی آن نیاز به بازسازی کشور و توسعه زیرساخت‌ ها را یادآور شود. 

یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت: ترامپ درباره برنامه‌ های آینده به‌ ویژه در حوزه اقتصاد صحبت کرده و به تحولات اولین سال ریاست‌ جمهوری‌ خود خواهد پرداخت.

وی افزود: ترامپ قرار است در این سخنرانی حرف دل خود را بزند. همچنین درباره اشتغال، اقتصاد، زیرساخت، مهاجرت، تجارت و امنیت ملی صحبت خواهد کرد. ترامپ در ابتدای این سخنرانی قرار است مدعی موفقیت اقتصادی دولت با تاکید بر انعطاف اقتصاد آمریکا شود.

این مقام که نام خود را فاش نکرد، گفت: در این سخنرانی که به‌ طور مستقیم از شبکه‌ های تلویزیونی مختلف آمریکا پخش خواهد شد، ترامپ به آنچه که آن را مزایای کاهش نرخ مالیات شرکت‌ ها از 35 درصد به 21 درصد خواهد خواند، اشاره می‌ کند.

این سخنرانی یک روز بعد از آن انجام می‌ شود که کاخ سفید ممنوعیت ورود پناهجویان 11 کشور را لغو می کند.

همچنین احتمالا ترامپ به تحقیقات مربوط به ارتباط روسیه با کارزار انتخاباتی در سال 2016 نیز خواهد پرداخت.

این در حالی است که برخی رسانه ها از عدم حضور برخی مقامات در این سخنرانی خبر می دهند.

تاکنون به‌ جز سه قاضی عالی فدرال آمریکا، پنج نفر از نمایندگان کنگره اعلام کرده‌ اند در نخستین نطق سالانه ترامپ حضور نخواهند یافت. بیشتر آنها اظهارات اخیر رئیس‌ جمهور علیه مهاجران اتباع کشورهای آفریقایی، السالوادور و هائیتی را علت اصلی این تحریم عنوان کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.