ارتش ترکیه از سلاح‌های ملی مانند سیستم رادارگریز، توپ‌های هویتزر طوفان، خودروی زرهی «کرپی»، بالگرد تهاجمی و اکتشافی «آتاک» و بمب‌های هدایت شونده تا کنون در حمله نظامی به شمال سوریه استفاده کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ترکیه از شنبه گذشته حمله نظامی خود به کردهای سوریه به ویژه یگان های حمایت مردمی  در شهر«عفرین» را آغاز کرده و اعلام کرده است که قصد دارد این شهر و شهر«منبج» را از وجود آنها پاک سازی کند.

ارتش ترکیه در این حمله نظامی خود جدای از  آن که از سلاح های مختلفی که از کشورهایی نظیر آلمان و آمریکا خریداری کرده استفاده می کند، شمال سوریه را تبدیل به آزمایشگاهی برای سلاح های ساخت ترکیه کرده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در این زمینه گزارش داد که نیروهای مسلح ترکیه از تاریخ 20 ژانویه تاکنون در عملیات شاخه زیتون علیه مواضع، پناهگاه‌ها و انبارهای مهمات تروریست‌ها از سلاح‌های بومی و ملی استفاده می‌کنند.

در گزارش آناتولی آمده است: ارتش ترکیه با استفاده از سلاح‌های ملی مانند سیستم رادارگریز، توپ‌های هویتزر طوفان، خودروی زرهی «کرپی»، بالگرد تهاجمی و اکتشافی «آتاک» و بمب‌های هدایت شونده، عرصه را بر گروه‌های تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د/ی.پ.گ تنگ کرده است.

همچنین هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به فناوری نوین نیز در عملیت عفرین مورد استفاده قرار می گیرد. این هواپیماها مواضع تروریست ها را شناسایی می کند و نیروهای مسلح با استفاده از توپ یا هواپیما آنها را هدف قرار می دهند.

سامانه جنگ افزار الکترونیک پیشرفته «کورال» نیز که مجهز به سامانه اختلال رادی است  در منطقه به کار می رود. این سلاح توسط شرکت «صنایع دفاعی ترکیه‌» ساخته شده است.

این در حالی است که انتشار تصاویری از استفاده ارتش ترکیه از تانکهای ساخت آلمان در جنگ عفرین اعتراض برخی از سیاستمداران آلمانی را برانگیخته است.

برخی از مخالفان «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان خواستار توقف صدور اسلحه و تجهیزات نظامی به ترکیه شده اند.  در برخی از تصاویر منتشر شده از عملیات ارتش ترکیه در خاک سوریه تانکهای «لئوپارد» ساخت آلمان دیده می شوند.

 منتقدان دولت آلمان در حالی از استفاده آنکارا از این تانکها انتقاد می کنند که برلین طرح ارتقا و نوسازی تانکهای ارتش ترکیه را در راستای بهبود روابط با آنکارا در دست بررسی دارد.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان روز سه شنبه در واکنش به تصاویر منتشر شده از تانکهای لئوپارد به ذکر این نکته که زمان ثبت این تصاویر مشخص نیست، بسنده کرد.

بنابر این گزارش، ارتش ترکیه از روز شنبه گذشته عملیات نظامی گسترده ای را در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است و فرماندهی ارتش ترکیه اعلام کرده است که هدف از این عملیات پاک سازی گروه های مسلح کرد است که آنکارا آنها را تروریستی توصیف می کند. ترکیه همچنین اعلام کرده است که به دنبال ایجاد منطقه امن به عمق 30 کیلومتری داخل اراضی سوریه است.

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.