پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

هشدارهای سید حسن نصرالله را باید جدی گرفت

دستگاه امنیتی لبنان باید هشدارهای سید حسن نصرالله را کاملا جدی بگیرد زیرا مصلحت اسرائیل در بی ثبات کردن لبنان و ناامن کردن این کشور است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:  سخنرانی سید حسن نصرالله که دو شب پیش در بزرگداشت شهدای القنیطره و چهلم «حاج ابو عماد مغنیه» ایراد کرد پر از نقاط بسیار مهم است. نصرالله در این سخنرانی درباره اتهام های آمریکا علیه حزب الله در زمینه تجارت مواد مخدر و انتخابات لبنان سخن گفت و لیکن نقطه اصلی که توجه ما را در این روزنامه رأی الیوم جلب کرد و در آن تأمل کرده و درنگ می کنیم نقطه ای است که در آن به انفجاری پرداخت که یکی از کادرهای جنبش«حماس» را در شهر«صیدا» در ده روز پیش هدف قرار داد و آن را «آغازی خطرناک» توصیف کرد که نباید در برابر آن سکوت کرد و تأکید کرد که ضرورت دارد که « اجازه ندهیم که اسرائیل به کشتار و ترور در لبنان» باز گردد.

نگرانی سید  حسن نصرالله و هشدارهایش درباره تلاش اسرائیل برای انتقال جنگ علیه حماس و مقاومت اسلامی و به طور مشخص حزب الله به لبنان به جاست زیرا این اقدام تبعات امنیتی خطرناکی دارد که بارزترین آنها احتمال انتقال همین جنگ علیه اسرائیل در سراسر جهان وجود دارد و حزب الله و جنبش حماس می توانند این کار را بکنند و می توانند دولت اشغالگر را همه جا مورد حمله قرار دهند.

اقدامات برای ترور توسط اسرائیل در لبنان طی سال های اخیر هر چند به شکل موقت متوقف شد آن هم بنابر چندین دلیل که بارزترین آنها اقدام تیم های حزب الله برای انتقام گیری از طریق عملیات داخل اراضی اشغالی و خارج از آن، دوم موفقیت سازمان اطلاعات حزب الله و دستگاه امنیتی لبنان برای بازداشت و انحلال شبکه هایی که با دشمن اسرائیلی از داخل لبنان همکاری می کنند و تحویل کسانی که در این شبکه ها هستند به دادگاه  برای محاکمه؛ مشخص شد که از میان این افراد دستگیر شده برخی شخصیت های سیاسی و اجتماعی مشهوری وجود دارند که آخرین آنها یک هنرمند معروف لبنانی بود که موساد برای کار به نفع اسرائیل وی را جذب کرده است.

بازگشت خودروهای بمب گذاری شده به لبنان همانطور که در جنایت صیدا رخ داد، به راحتی صورت نمی گیرد مگر آن که باندهای لبنانی و فلسطینی و چه بسا عربی وجود دارند که با هدایت موساد فعالیت می کنند؛ امری که تأکید می کند اسرائیل بار دیگر سیاست ترور را در صحنه لبنان در پیش گرفته است به ویژه پس از حضور تعداد روزافزون رهبران مقاومت فلسطین در اراضی لبنان و گسترش دایره هماهنگی میان آنها و حزب الله.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل روز جمعه هشدار داد که حماس تلاش می کند که زیرساخت های نظامی در جنوب لبنان به منظور حمله به سرزمین های اشغالی ایجاد کند و گفت که حماس تا کنون برای انجام حملات از نوار غزه با دشواری هایی رو به روست به همین دلیل تلاش می کند که عملیاتی را در مناطقی از کرانه باختری برنامه ریزی و اجرا کند.(ترور یک حاخام در نابلس توسط یک تیم فلسطینی در جنین) و میدان های جدیدی برای رویارویی از جمله جنوب لبنان ایجاد کند.

 دستگاه امنیتی لبنان باید هشدارهای سید حسن نصرالله  را کاملا جدی  بگیرد زیرا مصلحت اسرائیل در بی ثبات کردن لبنان و ناامن کردن این کشور است بنابر این باید با پدیده خودروهای بمب گذاری شده که اسرائیل تلاش می کند آنها را در لبنان و شهرهایش به ویژه در جنوب این کشور احیا کند به شکل «حرفه ای»تعامل شود.

جنبش حماس هرگز اقدام به اجرای عملیات هجومی علیه منافع اسرائیل در خارج از اراضی اشغالی نکرد و همین مساله درباره حزب الله گفته می شود و اسرائیل نمی تواند هیچ گونه اتهامی علیه آنها در این زمینه با سند و مدرک ثابت کند از جمله انفجار سفارت اسرائیل در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین در تقریبا بیست سال پیش. لیکن ادامه ترورها و انفجار داخل صحنه لبنان باعث می شود که این دو جنبش استراتژی خویشتنداری را به کناری نهاده و جنگ علیه اهداف اسرائیلی را در هر جایی از جهان منتقل کنند و چقدر این اهداف به ویژه اسرائیلی و غربی در جهان زیادند. همچنین متهم کردن دو جنبش به تروریسم باعث می شود که آنها چیزی برای از دست دادن نداشته باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.