منطقه محاصره شده از جنوب شرق«خناصر» در ریف حلب تا غرب«سنجار» در ریف ادلب تا شمال«السعن» در ریف «حماه» امتداد دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، ارتش سوریه و همپیمانانش در محور مقاومت در حال رسیدن به هم از دو محور حلب جنوبی و جنوب ادلب در نزدیکی روستای« ام جوره» در نزدیکی فرودگاه نظامی و مهم و استراتژیک«ابوالظهور» در ریف جنوبی ادلب هستند.

خبرنگار المیادین در سوریه تأکید کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش در محور مقاومت توانستند که گروه های مسلح را در منطقه ای به مساحت بیش از 1200 کیلومتر مربع به محاصره دربیاورند.

این خبرنگار افزود که منطقه محاصره شده از جنوب شرق«خناصر» در ریف حلب تا غرب«سنجار» در ریف ادلب تا شمال«السعن» در ریف «حماه» امتداد دارد.

ارتش سوریه و همپیمانانش همچنین در حال حاضر حمله سنگینی علیه مواضع گروه های مسلح از ریف جنوب شرق ادلب به سمت جنوب فرودگاه ابوالظهور انجام می دهند.

ارتش سوریه و همپیمانانش همچنین موفق شدند که داخل فرودگاه ابوالظهور شده و در آن پیشروی کنند.

از سوی دیگر، ستاد تبلیغات جنگ اعلام کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش روستاهای«تل سلموی جنوبی»،«رسم عابد» ، «البویطه» ،« الدبشیه» و «زفر کبیر» و «زفر صغیر» را آزاد کنند.

المنار نیز گزارش داد که ارتش سوریه و همپیمانانش از بخش شرقی فرودگاه ابوالظهور پیشروی کرده و شماری دیگر از روستاها را در ریف جنوبی حلب آزاد کردند.

این شبکه تلویزیونی لبنانی در ادامه گزارش خود افزود که یگان هایی از ارتش سوریه و همپیمانانش پس از آزادی روستاهای«الجعکیه»، «حمیدیه شداد» و «الحمیدیه»به دیوارهای فرودگان نظامی ابو الظهور از سمت شرقی آن رسیدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که پیشروی های ارتش سوریه در حومه استان حلب همچنان ادامه داردو یگان های ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان موفق شدند بر روستای «أم تینه» در حومه جنوبی حلب مسلط شوند.

خبرنگار سانا در حلب تأکید کرد: یگان های ارتش  سوریه در جریان تسلط بر این روستا شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

خبرنگار سانا افزود: روز گذشته نیز یگان هایی از ارتش با همکاری نیروهای همپیمان آخرین مخفیگاه های گروه های تروریستی در روستای قیطل در ریف جنوبی حلب را منهدم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.