عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور کنونی مصر برای دومین بار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، السیسی طی سخنرانی خود در کنفرانس «حکایه الوطن» در مصر کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری مصر را برای دومین بار را اعلام کرد و از مصری ها خواست که در این انتخابات شرکت کنند.

رئیس جمهور 65 ساله مصر گفت که تمام تلاش خود را در دوره کنونی ریاست جمهوری اش برای خدمت به مصر به کار گرفت و افزود که اگر مصری های می خواهند لطف را پاسخ دهند باید به پای صندوق های رأی بیایند و هر کسی را بخواهند انتخاب کنند.

السیسی که از سال ۲۰۱۴ با برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهوری  منتخب مصر و مورد حمایت گروه اخوان‌المسلمین، بر مسند ریاست جمهوری مصر تکیه زده است، شب گذشته اعلام کرد که بار دیگر به عنوان کاندید در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت خواهد کرد.

دور نخست انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر قرار است در تاریخ‌های ۲۶ تا ۲۸ مارس ۲۰۱۸ (۶ تا ۸ فروردین ۱۳۹۷) در این کشور برگزار شود. تاریخ پیش‌بینی شده برای دور دوم این انتخابات نیز روزهای ۲۴ تا ۲۶آوریل همین سال (چهارم تا ششم اردیبهشت ۱۳۹۷) خواهد بود.

بر اساس تقویم انتخاباتی مصر، ثبت‌نام نامزدها از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ ژانویه امسال (۳۰ دی تا ۹ بهمن ۱۳۹۶) انجام خواهد شد اما با توجه به ساختار سیاسی این کشور، به نظر نمی‌رسد کسی بتواند به عنوان هم‌ وزن یا رقیب جدی السیسی در این انتخابات مطرح شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.