در این بمباران حداقل 5 نیروی ارتش وابسته به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که مورد حمایت عربستان سعودی است، کشته شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، هواپیماهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی مواضع نیروهای همپیمان خود را در شمال یمن به اشتباه بمباران کردند.

در این بمباران حداقل 5 نیروی ارتش وابسته به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که مورد حمایت عربستان سعودی است، کشته شدند.

این بمباران در استان«صعده» در شمال یمن رخ داده است.

در همین حال، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که در تجاوز عربستان به یمن تا کنون 10363 نفر از جمله 2066 کودک و 1574 زن جان خود را از دست دادند.

معاون وزیر بهداشت یمن با اعلام این خبر گفت که در تجاوز عربستان سعودی همچنین 21233 نفر از جمله 3025 کودک و 2508 زن زخمی شدند.

وی افزود که تجاوز عربستان سعودی به یمن همچنین باعث ناقص العضو شدن و معلول شدن 2050 یمنی شده است.

وزارت بهداشت یمن همچنین اعلام کرد که یمن از فاجعه بهداشتی و انسانی و فروپاشی کامل سیستم بهداشتی پس از هزار روز تجاوز رنج می برد.

این وزارتخانه تأکید کرد که تجاوز به یمن باعث شده است که دستاوردها در زمینه بالا بردن مصونیت کودکان از برخی بیماری ها از بین برود. کودگان 50 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

این وزارتخانه تأکید کرد که  تجاوز عربستان و متحدانش به یمن منجر به شیوع وبا در 18 استان شد و 9 میلیون نفر در آستانه ورود به مرحله گرسنگی به دلیل ادامه تجاوز نظامی و محاصره یمن هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.