یک هواپیمای شناسایی ائتلاف عربی به رهبری عربستانس سعودی در منطقه مرزی«الحرض» در استان «حجه» توسط نیروهای یمنی سرنگون شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری المیادین، یک هواپیمای شناسایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی توسط یمنی ها سرنکون شد.

یک منبع نظامی یمنی گفت که یک هواپیمای شناسایی ائتلاف عربی به رهبری عربستانس سعودی در منطقه مرزی«الحرض» در استان «حجه» توسط نیروهای یمنی سرنگون شد.

در تحولی دیگر،در ادامه جنایت های عربستان و متحدانش در یمن در بمباران یک مزرعه در منطقه «الخوخه» در جنوب شهر«الحدیده» 10 زن کشته شدند.

در همین حال، یگان موشکی یمن یک موشک بالستیک را به سوی وزارت دفاع عربستان در ریاض شلیک کرده است.

خبرنگار العالم در یمن اعلام کرد: محمد علی الحوثی رئیس شورای عالی انقلاب یمن خبر پرتاب موشک بالستیک را تأیید کرد اما به هدف این موشک اشاره ای نکرد.

وی در پیامی توئیتری پرتاب این موشک را به یگان موشکی یمن تبریک گفت و آن را یک پیروزی دانست که به پیروزی ها در جبهه خوخه و سایر جبهه ها افزوده شده است. 

خبرنگار العالم در مأرب در خصوص شلیک موشک بالستیک نیروهای یمنی به سوی وزارت دفاع عربستان گفت: تا کنون از سوی وزارت دفاع یمن بیانیه ای رسمی در خصوص  این حمله موشکی صادر نشده است، اما خبرهایی از پرتاب موشک بالستیک یمنی به سوی یک هدف نظامی راهبردی در پایتخت عربستان منتشر شده است. برخی از منابع نظامی نیز گفتند که به احتمال زیاد این هدف، وزارت دفاع عربستان در ریاض بوده است. ما همچنان منتظر صدور بیانیه از سوی یگان موشکی یمن هستیم که جزئیات حمله و نوع مشک بالستیک را روشن سازد. برخی از تحلیل ها بیانگر آن است که ممکن است این حمله موشکی، آزمایش یک سیستم موشکی جدید باشد که یگان موشکی یمن را به قدرت بازدارندگی نظامی مجهز می کند.

به گفته خبرنگار العالم افزود که یگان موشکی یمن، جمعه شب چندین موشک کاتیوشا را به سوی پادگان مزدوران سعودی در  شهر مأرب شلیک کردند  که بر اثر آن، چندین انفجار در این پادگان رخ داد و تعدادی از مزدوران کشته  یا زخمی شدند.

این خبرنگار در مورد واکنش عربستان به پرتاب موشک بالستیک به سوی وزارت دفاع سعودی و یا شنیده شدن صدای انفجار و دیده شدن دود در ریاض از سوی شاهدان عینی گفت: تا کنون عربستان واکنشی رسمی به پرتاب موشک نشان نداده است، اما برخی از کاربران سعودی در صفحه توئیتر خود اخباری را از وقوع انفجارها در برخی مناطق ریاض منتشر کرده اند، همچنین برخی از کاربران سعودی و یمنی حاضر در مناطق مرزی عربستان و یمن نیز از مشاهده آثار موشک پرتاب شده در هوا خبر داده اند.

از سوی دیگر، شماری از سازمان های بین المللی خواستار توقف جنگ در یمن شددند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی و برنامه غذایی جهانی طی بیانیه ای از گروه های درگیر در یمن خواستند جنگ در این کشور را متوقف کنند.

در این بیانیه آمده است: جنگ یمن باعث بروز بحران انسانی در این کشور شده و حدود 75 درصد از مردم به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند که 11.3 میلیون آن را کودکان تشکیل می دهند.

در بیانیه فوق تصریح شده است: حداقل 60 درصد یمنی ها از سوء تغذیه رنج برده و 16 میلیون نفر به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند و پس از گذشت 1000 روز از آغاز جنگ، 75 درصد مردم این کشور به کمک های انسانی فوری نیاز دارند.

همچنین در این بیانیه گفته شده است: محدودیت های اعمال شده (توسط نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی ) در واردات سوخت موجب افزایش قیمت مواد سوختی شده و بر دسترسی به آب آشامیدنی و مراقبت های پزشکی فوری تاثیر منفی گذاشته است.

در این بیانیه همچنین آمده است که دو سوم مردم یمن به آب آشامیدنی سالم دسترس ندارند که این موضوع موجب شیوع بیماری هایی مانند «وبا» و «دیفتری» شده است.

بنابر این گزارش، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از سه سال پیش تا کنون به بهانه حمایت از دولت به اصطلاح قانونی«عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به یمن تجاوز کرده و این کشور را از زمین، هوا و دریه به محاصره کامل درآوره است اما تا کنون نتوانسته است به هیچ کدام از اهداف اعلام نشده یا نشده خود برسد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.