رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که جنگ در کشورش تا زمان پاک سازی کامل تروریسم ادامه پیدا می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از سانا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که جنگ در کشورش به پایان نرسیده است لیکن مرحله های بسیار مهمی را با از بین بردن مراکز اصلی داعش پشت سر گذاشته است.

اسد تأکید کرد که جنگ در سوریه زمانی به پایان می رسد که آخرین تروریست در سوریه از بین برود.

اسد در همین زمینه گفت: «اینکه بگوییم جنگ به پایان رسیده است این یک سخن غیرواقعی است ما همچنان در جنگ به سر می بریم. می توانیم بگوییم که گام ها و مراحل بسیار مهمی را  پشت سر گذاشته ایم و مراکز اصلی داعش در سوریه را از بین بردیم و این مرحله بسیار مهم و پیروزی بزرگی است».

اسد تأکید کرد که باید توجه کنیم که هدف از تمرکز جهان فقط بر داعش منحرف کردن نگاه ها از تروریسم و در صدر آنها جبهه النصره است که همچنان وجود دارد و از حمایت غرب برخوردار است به همین دلیل سخن گفتن از داعش به تنهایی معنایش تروریسم نیست زیرا داعش بخشی از تروریسم است لیکن همه تروریسم نیست.

وی تأکید کرد تا زمانی که گروه های تروریستی دیگری وجود دارند از جمله داعش و جبهه النصره و غیره که نام های زیادی دارند، این یعنی ما در قلب جنگ هستیم. جنگ علیه تروریسم در سوریه به پایان نمی رسد مگر با از بین رفتن آخرین تروریست در سوریه جدای از نام هایی که این تروریسم به خود گرفته است. اگر آخرین تروریست در سوریه از بین رفت آن وقت می توانیم به شکل واقعی از پیروزی سخن بگوییم.

بشار اسد همچنین گفت که موضع فرانسه و کشورهای غربی که مسئولیت شکست دور هشتم از مذاکرات ژنو را متوجه هیأت مذاکره کننده دولت سوریه می کنند و نه گروه های مخالف سوری، کاملا طبیعی است زیرا این این گروه ها به نفع و به مصلحت غربی ها فعالیت می کنند.

 بشار اسد رئیس جمهور سوریه این سخنان را در دیدار با  «دیمیتری روگزین» معاون نخست وزیر روسیه  که در رأس یک هیئت سیاسی و اقتصادی این کشور به  دمشق سفر کرده است، گفت.

در این دیدار، روابط محکم و پایدار سوریه و روسیه و راه های افزایش همکاری اقتصادی به ویژه در زمینه انرژی از جمله نفت، گاز، برق و پتروشیمی و حمل و نقل و بازرگانی بحث و بررسی شد.

بشار اسد در این دیدار تأکید کرد: پیروزیهای متوالی که در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه محقق می شود، شرایط مناسب را برای تسریع روند بازسازی سوریه فراهم می کند و این مسئله به نوبه خود می تواند افق های اقتصادی گسترده و فرصت های بیشتری را برای همکاری میان سوریه و روسیه فراهم کند.

رئیس جمهور سوریه افزود: با توجه به روابط تاریخی میان ملت و دولت های سوریه و روسیه و مواضع روشن مسکو در قبال سوریه و ملت آن، طبیعی است که روسیه در زمینه های مختلف، شریک مهمی در بازسازی سوریه باشد.

دمیتری راگوزین معاون نخست‌وزیر روسیه نیز در این دیدار گفت که دولت و شرکت‌های بزرگ روسیه برای مشارکت فعال در روند بازسازی سوریه و حمایت از ملت سوریه برای تحقق خواسته‌هایشان در آمادگی دائمی به سر می‌برند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.