یک روزنامه آمریکایی از آمادگی آمریکا برای موافقت با ریاست جمهوری اسد تا سال 2021 خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورکر در گزارشی نوشت: برخی از مسئولان آمریکایی و اروپایی گفتند که کاخ سفید موافقت خود را با ادامه ماندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه در قدرت تا زمان برگزاری انتحابات ریاست جمهوری سوریه در 2021 ابراز کرده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: این تصمیم همه بیانیه های سابق که کاخ سفید درباره ضرورت کناره گیری اسد از قدرت به عنوان گام نخست برای صلح و آرامش صادر کرده بود را لغو می کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: موضع گیری جدید واشنگتن بازتاب دهنده گزینه ها ی محدود دولت آمریکا در حال حاضر به دلیل پیروزی های نظامی است که ارتش سوریه و همپیمانانش به دست آورده اند.

درعین حال این روزنامه آمریکایی هیچ گونه سند و مدرکی درباره این اخبار ارائه نکرده است.

نیویورکر همچنین نوشت: ایالات متحده آمریکا بیش از 14 میلیون دلار برای اقداماتش در سوریه هزینه کرد اما بعد از آن دولت آمریکا فهمید که اسد تا انتخابات مقرر شده در سال 2021 در قدرت باقی می ماند.

این روزنامه نوشت که رهبران آمریکا از پیروزی اسد و ادامه ماندن وی در قدرت می ترسند.

روزنامه نیویورکر همچننی در ادامه نوشت:  در زمینه دیپلماتیک واشنگتن توسط اتحاد سه گانه روسیه، ایران و ترکیه که فرایند صلح را پس از شکست مذاکرات ژنو و جایگزینی آن با مذاکرات آستانه هدایت می کنند، منزوی شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی بشار اسد سوریه
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.