نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش شب گذشته روستاهای«المشیرفه، الهویه،الشطیب و ام تریکیه» در منطقه «التمانعه» در ریف جنوب شرقی ادلب را آزاد کردند و توانستند منطقه «تله بولص» در ادلب جنوبی را پس از درگیری های شدید با عناصر«هیأت تحریر الشام» (جبهه النصره)آزاد کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: ارتش سوریه و همپیمانانش در مناطق واقع در حد فاصل بین استان های«حماه» و «ادلب» برای رسیدن به شهر ادلب از سمت بادیه سوریه برای منقلب کردن معادله نظامی در آن جا ادامه دادند و در این کار خود موفق شدند و توانستند شمار زیادی از روستاهای داخل مرزهای اداری استان ادلب را آزاد کنند.

نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش شب گذشته روستاهای«المشیرفه، الهویه،الشطیب و ام تریکیه» در منطقه «التمانعه» در ریف جنوب شرقی ادلب را آزاد کردند و توانستند منطقه «تله بولص» در ادلب جنوبی را پس از درگیری های شدید با عناصر«هیأت تحریر الشام» (جبهه النصره)آزاد کنند.

در تحولی دیگر سازمان هماهنگی های افراد مسلح از اختلافات داخلی میان افراد مسلح و مسئولان جبهه النصره در پی پیشروی عناصر داعش و کنترل شماری از روستاها که آخرین آنها روستای«باشکونبریف»در جنوب شرقی ادلب  خبر دادند. در پی پیشروی داعش هر کدام از مسئولان «مناطق نظامی» در جبهه النصره یکدیگر را مسئول شکست هایی می دانند که جبهه النصره متحمل شده است.

این سازمان افزود که «ابو محمد الجولانی» مسئول هیأت تحریر الشام(رهبر جبهه النصره) دستور بازداشت مسئولان نظامی در این گروه را صادر کرد و آنها را متهم به دادن اطلاعات به داعش کرده است. الجولانی همچنین چهار مسئول هیأت تحریر الشام در ریف شرقی حماه را از مقام های خود برکنار کرد و و دستور انتقال آنها به شهر ادلب را صادر کرد.

ادلب همچنین شاهد حمله طرف های ناشناس به مواضع جبهه النصره بود به طوری که در چندین ایست بازرسی این گروه در منطقه «الزعینیه» در غرب شهر «جسر الشغور» در ریف جنوب غربی ادلب بمب منفجر شد، همچنین یک بمب در نزدیکی ایست بازرسی هیأت تحریر الشام در منطقه «عین البیضا» در ریف غربی جسر الشغور منفجر شد و این انفجارها با انفجار سومی در نزدیکی ایست بازرسی وابسته به این گروه در نزدیکی روستای «الغسانیه» در همان منطقه همزمان شد.

این تحولات در حالی رخ می دهد که شهر جسر الشغور و حومه آن به دلیل ناامنی شاهد تنش و خشم مردمی است.

مردم جسر الشغور در ریف جنوب غربی استان ادلب در اعتراض به ناامنی و فسادی که شهر در سایه کنترل آن توسط هیأت تحریر الشام و حزب الترکستانی شاهد است،برای دومین روز پی در پی تظاهرات کردند.

بنابر این گزارش، خبرگزاری آلمان نیز روز گذشته اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش برای نخستین بار  پس از بیش از 3 سال وارد استان ادلب شدند و در بخش جنوب شرقی این استان با گروه تروریستی جبهه النصره و گروه های همپیمان آن  درگیر شدند.

یک منبع میدانی که در کنار نیروهای دولتی می جنگد به خبرگزاری آلمان گفت که نیروهای دولتی سوریه ظهر روز گذشته- یکشنبه- به مواضع جبهه النصره در شهرک های« ام ترکیه» و «الظافریه» در استان ادلب حمله کردند.

این منبع افزود که نیروهای مهاجم هنوز به طور کامل این دو شهرک را به کنترل خود در نیاوردند و درگیری های شدید با عناصر جبهه النصره که در ورودی های دو شهرک استحکامات ایجاد کردند ادامه دارد.

این منبع نظامی میدانی افزود که گروه جبهه النصره برای مقابله با حمله ارتش سوریه از آتشباری سنگین و خودروهای بمب گذاری شده استفاده کرده است.

در همین حال، این منبع پیشروی بیشتر ارتش و همپیمانانش در ریف شرقی استان حماه و بیرون کردن عناصر جبهه النصره را پس از رسیدن نیروهای تقویتی از استان «دیرالزور» به این جبهه را پیش بینی کرد.

در همین زمینه برخی منابع رسانه ای نزدیک به ارتش سوریه گفتند که مقدمات برای انتقال صدها نیرو و زره پوش از دیرالزور به فرماندهی سرتیپ« سهیل الحسن» معروف به «النمر» برای فرماندهی عملیات نظامی نیروهای ارتش در ریف حماه در جریان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.