رسانه های سوری بامداد امروز شنبه از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به مواضعی در جنوب پایتخت سوریه خبر دادند؛ خبری که بار دیگر به انتشار اخبار ضد و نقیض منتهی شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گزارش ‌های ضد و نقیضی از حمله اسرائیل به مواضعی در سوریه منتشر شده است.

اصل خبر این بود که از تلویزیون دولتی سوریه پخش شد: اسرائیل یک مرکز نظامی در نزدیکی «دمشق» را با چند فروند موشک مورد حمله قرار داد و سیستم دفاع موشکی سوریه نیز دو موشک اسرائیل را منهدم کرد.

دولت سوریه ضمن تایید این خبر ارتش اسرائیل را متهم کرد که در بامداد شنبه از طریق هوا مواضع ارتش این کشور را در فرودگاه «مزه» بمباران کرده ‌است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز تایید کرد که ترکش ‌های موشک ‌های اسرائیلی در محوطه فرودگاه نشان می ‌دهند که این حمله از سوی اسرائیل صورت گرفته است. اسرائیل هنوز رسما حمله به فرودگاه نظامی دمشق را تایید یا تکذیب نکرده است.

 

3

 

رسانه‌ های نزدیک به دولت سوریه اعلام کرده‌ اند که حمله هوایی متوجه فرودگاه مزه در جنوب غربی دمشق بوده و مجموعا 8 موشک به این فرودگاه شلیک شده است.

در گزارش روزنامه الاخبار لبنان آمده است: جنگنده‌ های اسرائیلی با پرتاب موشک انبارها تسلیحاتی وابسته به ارتش سوریه را هدف قرار داده ‌اند. در برخیگزارش ‌های رسانه‌ های سوری نیز آمده است که این حمله توسط موشک ‌های زمین به زمین اسرائیل صورت گرفته است.

مقامات نظامی سوریه اعلام کرده ‌اند که سامانه پدافند هوایی این کشور به سوی جنگنده ‌های اسرائیلی شلیک کرده است. فرودگاه مزه در اواخر آوریل 2017 نیز مورد حمله هوایی قرار گرفته بود.

فرماندهی ارتش سوریه اعلام کرد که این حملات تاثیری بر مقابله نیروهای نظامی این کشور علیه تروریسم نخواهند داشت.

تعدادی از کاربران فضای مجازی هم هدف حمله موشکی رژیم صهیونیستی را انبارهای سلاح و مهمات ارتش سوریه در مناطق «صحنایا» و «الکسوه» در حومه دمشق اعلام کردند.

اما این خبر روایت های متفاوتی دارد:

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، اسرائیل مواضع ارتش سوریه در فرودگاهی در نزدیک دمشق را مورد حمله هوایی قرار داده است.

بنا به گفته رسانه‌ های اسرائیلی، اغلب این حملات علیه مواضع حزب ‌الله در خاک سوریه بوده است.

این در حالی است که روزنامه هاآرتص اسرائیل مدعی شد که هواپیماهای اسرائیلی بامداد شنبه یک پایگاه نظامی متعلق به ایران را در نزدیکی دمشق هدف قرار داده اند. بر اساس این گزارش ها، حمله از آسمان لبنان صورت گرفته و هدف آن حومه شهر الکسوه در 13 کیلومتری جنوب دمشق بوده است. پس از این حمله صدای انفجار بلندی شنیده شده است. (صبح جمع هم شبکه المنار لبنان، متعلق به حزب الله، از پرواز جنگنده های اسرائیلی بر فراز جنوب لبنان خبر داده بود.)

 

2

 

اسکای نیوز عربی هم گزارش داد که سیستم دفاع ضدهوایی سوریه موشک هایی را به سمت جنگنده اسرائیل شلیک کرده است.

برخی گزارش های دیگر هدف حمله را یک پایگاه در نزدیکی دمشق عنوان کرده اند، اما اشاره ای به ایرانی بودن آن نداشته اند.

شبکه خبری «المصدر نیوز» هم به نقل از منابعی گفته است که هدف حمله یک انبار مهمات متعلق به ارتش سوریه، واقع شده بین شهرک های الکسوه و صحنایا بوده است. چند هفته پیش بی ‌بی ‌سی در گزارشی مدعی شد که ایران در حال ساخت یک پایگاه نظامی دائمی در نزدیکی شهر الکسوه است. در تصاویر هوایی منتشر شده از پایگاه مورد ادعا در ماه های ژانویه، می و اکتبر سال جاری، ساخت دست کم سه ساختمان جدید و اسکلت بندی دو ساختمان دیگر به چشم می خورد.

شبکه الجزیره هم گزارش داد حملات رژیم صهیونیستی مقرهای نظامی وابسته به ارتش سوریه و حزب الله لبنان را در اطراف شهرک «الکسوه» در حومه دمشق هدف قرار داد.

 

1

 

لازم به ذکر است که این حمله هنوز از طرف منابع رسمی اسرائیل تایید نشده است و تجربه‌ های پیشین نشان می‌ دهد تل‌ آویو معمولا مسئولیت این حملات را به صورت رسمی بر عهده نمی‌ گیرد!

مقامات اسرائیلی به تازگی بار دیگر تاکید کرده بودند که حق ادامه حملات به سوریه را در صورتی که لازم تشخیص دهند، برای خود محفوظ می دانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.