پس از آنکه سناتورهای دموکرات از شرکت در جلسه کاخ سفید با هدف ممانعت از تعطیلی دولت امتناع کردند، تعطیلی دولت واشنگتن قوت گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با گروهی از دموکرات‌ های ارشد کنگره آمریکا در توئیتر وارد جدال لفظی شد؛ موضوعی که فشار بر کنگره را تشدید کرد که یا بر سر بودجه فدرال به توافق برسند یا با تعطیلی دولت طی 10 روز آتی مواجه می شوند.

چند ساعت پس از اینکه رئیس جمهور اعلام کرد که دستیابی به توافق بر سر بودجه با دموکرات ها ممکن است غیر ممکن باشد، «چاک شومر» دموکرات ارشد سنای آمریکا و «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان این کشور اعلام کردند دیداری که قرار بود در کاخ سفید با ترامپ داشته باشند و بی نتیجه خواهد بود، لغو می کنند.

این دو در بیانیه ای گفتند: «با توجه به اینکه رئیس جمهور توافق میان دموکرات ها و کاخ سفید را غیر محتمل می بیند، ما بر این باوریم که بهترین راه این است که به جای نشست در کاخ سفید، گفت و گو با همتایان جمهوری خواه مان در کنگره را پیگیری کنیم.»

ترامپ اعلام کرد که از اینکه دموکرات ها پیشنهاد او را نپذیرند، متعجب نمی شود زیرا آنها در پاره ای از مسائل از جمله مهاجرت با او اتفاق نظر ندارند.

ترامپ بعدا گفت که شومر و پلوسی فقط حرف می‌ زنند و هیچ عملی انجام نمی‌ دهند.

ترامپ قبل از لغو شدن این نشست در توئیتی گفته بود که قرار است با «چاک و نانسی» درباره تداوم فعالیت دولت و باز نگه داشتن آن دیدار کند اما همزمان مدعی شد «آنها خواهان تداوم سیل ورود مهاجران غیرقانونی به کشور بدون هیچ کنترلی هستند و در مورد جرم و جنایت ضعیف عمل می‌ کنند و می‌ خواهند به شکلی اساسی مالیات‌ ها را افزایش دهند.»

ترامپ نتیجه‌ گیری کرد: «من توافقی نمی‌ بینم.»

سپس ترامپ پس از آزمایش موشکی کره شمالی در توییتی نوشت: «تامین هزینه های دولت و ارتش ما مهم تر از همیشه است! دموکرات ها نباید بودجه سربازان ما را برای مهاجرت غیر قانونی به گروگان بگیرند . من برای متوقف کردن مهاجرت غیرقانونی تلاش بسیاری کرده ام.»

لغو علنی گفت و گوها با کاخ سفید در اقدامی نادر تنش ها را در واشنگتن تشدید کرده؛ این در حالی است که کنگره آمریکا باید قانون جدید بودجه‌ را برای تداوم فعالیت دولت بعد از منقضی شدن لایحه بودجه کوتاه مدتی که در سپتامبر مورد توافق ترامپ و دموکرات‌ها قرار گرفت، تا 8 دسامبر تصویب کند در غیر این صورت دولت آمریکا تعطیل خواهد شد.

این اختلافات فشارها بر کنگره را افزایش می دهد که یا مصالحه کنند یا ماه آینده با تعطیلی دولت مواجه شوند.

این اقدام احتمالا با موانع ناشی از مسائل سیاسی از جمله پیشنهاد کاهش مالیات ترامپ، تداوم تلاش برای پایان دادن به قانون بهداشت و درمان اوباما(اوباماکر) و اصلاحات مهاجرتی مواجه خواهد شد.

کمیته بودجه‌ ای سنا اواخر روز سه‌ شنبه اصلاحات مالیاتی ترامپ را در یک نشست که حالت رسمی داشت تصویب کرد اما بعد از توئیت‌ های ترامپ اختلافات بالا گرفت.

دولت ترامپ سخت در تلاش است که مردم را متقاعد کند که کاهش مالیات به خانواده های با درآمد متوسط کمک خواهد کرد و نظرسنجی جدید نشان داده است اکثر رای دهندگان آمریکایی مخالف این لایحه هستند.

دموکرات ها این لوایح را برای تجارت های بزرگ، خوب، و برای آمریکایی های عادی، به همان اندازه بد توصیف کرده اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.