«ریاض درار»رئیس مشترک شورای دموکراتیک سوریه گفت که نیروهای دموکراتیک سوریه زمانی که راه حل بحران سوریه به تحقق برسد به ارتش سوریه ملحق می شوند تا آنها را تسلیح کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «نیروهای دموکراتیک سوریه»(قسد) اعلام کرد در آینده به ارتش سوریه ملحق می شوند.

«ریاض درار»رئیس مشترک شورای دموکراتیک سوریه گفت که نیروهای دموکراتیک سوریه زمانی که راه حل بحران سوریه به تحقق برسد به ارتش سوریه ملحق می شوند تا آنها را تسلیح کند.

درار افزود که اگر در سوریه متحد نظام فدرالی برقرار شود دیگر نیازی به سلاح و نیرو وجود ندارد زیرا این نیروها(نیروهای دموکراتیک سوریه) به ارتش ملحق می شوند به دلیل آن که وزارت خانه های حاکمیی و اصلی مانند ارتش و وزارت خارجه متعلق به دولت مرکزی است و نیروهای دموکراتیک سوریه نیز نیروهای سوری هستند و نه نیروهای محلی.

درار افزود: زمانی که راه حل بحران سوریه به نتیجه برسد نیروهای دموکراتیک سوریه بخشی از ارتش سوریه می شوند و ارتش سوریه آنها را تسلیح می کند.

رئیس مشرک شورای دموکراتیک سوریه گفت که ما برای صلح در سوریه فعالیت می کنیم و نه برای رویارویی با هر گونه طرفی در سوریه.

وی در ادامه گفت: ما خودسازی می کنیم و از مناطق مان حمایت می کنیم  و امنیت و صلح را در آن برقرار می کنیم تا زمان گفت و گوهای واقعی فرا برسد.

نیروهای دموکراتیک سوریه یا همان قسد که اکثریت اعضای ان را کردهای سوریه تشکیل می دهند، توسط آمریکا مورد حمایت است و به عبارتی همپیمانان آمریکا در سوریه به شمار می روند و آمریکا طی سال های اخیر اقدام به آموزش و تسلیح آنها کرده است و در جنگ این گروه با داعش از آنها حمایت زمینی و هوایی کرده است. تسلیح این گروه و حمایت بیش از اندازه از آنها خشم ترکیه و دولت این کشور را برانگیخته است و بارها مسئولان ترک نسبت به این مساله به آمریکا اعتراض کرده اند.

در تحولی دیگر روز گذشته«مولود چاووش‌اوغلو»  وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در نشست خبری مشترک با «لئوناردو شی اکیتندو» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو، در مورد گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته  اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ترامپ، همتای آمریکایی وی، گفت: «آقای ترامپ به صراحت اعلام کرد که دستور داده است از این پس به «ی.پ.گ» هیچ سلاحی داده نشود. وی (ترامپ) به صراحت اظهار داشت که این فضاحت باید خیلی پیش از این به پایان می رسید».

ی. پ.گ یا همان یگان های مدافع مردمی کرد بخش عمده و اصلی نیروهای دموکراتیک سوریه را شکل می دهد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور ترکیه، ترامپ را در جریان گفتگوهای مطرح شده در نشست سوچی قرار داده است، تصریح کرد: «در اصل روسیه و آمریکا درباره بسیاری از مسائل از جمله انطباق نشست سوچی با روند ژنو، مشروعیت بخشیدن به این نشست و همچنین حل و فصل سیاسی بحران سوریه اتفاق نظر دارند. ما هم دیدگاه‌های مشابهی با آمریکا داریم. با وجود اینکه در برخی از مسائل با یکدیگر اختلاف نظر داریم».

وی ادامه داد: « همانگونه که ما با شرکت گروه ی.پ.گ در کنگره گفتگوی ملی سوریه مخالفت کردیم، ایران هم در این موضوع مخالفت خود را اعلام کرد. چنانچه در بیانیه نشست سوچی آمده است که آنکارا به صراحت بر عدم حضور گروه های تروریستی در این کنگره، به ویژه گروه های که به مرزها و تمامیت ارضی سوریه احترام قائل نیستند، تاکید کرده است. در مورد اینکه چه گروه های در این کنگره شرکت خواهند کرد، سه کشور باهم رایزنی خواهند کرد و با هم تصمیم خواهند گرفت».

«بنعلی یلدریم» نخست وزیر ترکیه نیز در نشست مطبوعاتی قبل از سفر به لندن در فرودگاه «صبیحه گوکچن» استانبول گفت: انتظار ما از آمریکایی‌ها توقف همکاری با ی.پ.گ و بازگشت به نزد متحدان اصلی شان است.

او با اشاره به تعهد دونالد ترامپ جهت توقف ارسال سلاح برای تروریست های ی.پ.گ در شمال سوریه در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت:«از ابتدا گفتیم که استفاده از گروه های تروریستی پ.ی.د و ی.پ.گ شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک برای مبارزه با داعش اشتباه است. لذا با پاکسازی این گروه، لزومی برای همکاری با آن‌ها وجود ندارد». 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.