ثروتمندان عربستان سعودی با بانک ها و مدیران بورس و مشاوران برای انتقال پول و دیگر دارایی های خود از عربستان سعودی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از بیم مصادره کردن آنها رایزنی می کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که شماری از ثروتمندان عربستان سعودی در سایه ادامه مبارزه با فساد در عربسان سعودی تلاش می کنند دارایی های خود را از عربستان و منطقه خلیج فارس خارج کنند.

بلومبرگ در این زمینه نوشت که ثروتمندان عربستان سعودی با بانک ها و مدیران بورس و مشاوران برای انتقال پول و دیگر دارایی های خود از عربستان سعودی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از بیم مصادره کردن آنها رایزنی می کنند.

در همین حال، دادستانی کل عربستان سعودی اعلام کرد که طی روزهای اخیر ۲۰۸ متهم به فساد مورد بازجویی قرار گرفته‎اند که ۷ نفر از آنها آزاد شده‎اند.

در بیانیه دادستانی عربستان آمده است: بر اساس تحقیقات سه سال گذشته ما، برآورد می‌کنیم که ظرف چند دهه گذشته دست کم ۱۰۰ میلیارد دلار به واسطه فساد سیستماتیک و اختلاس، مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

دادستان کل عربستان پیشتر اعلام کرده بود که بازداشت ده ها نفر از اعضای خانواده حاکم بر عربستان و شماری وزیر وزیر و بازرگان در این کشور تازه شروع عملیات مبارزه با فساد است.

شیخ «سعود الموجب» با صدور بیانیه ای این بازداشت ها را «فقط شروع یک فرآیند حیاتی برای ریشه کن کردن فساد در هر کجایی که وجود دارد» توصیف کرد.

بنابر این گزارش، عربستان سعودی اوایل هفته جاری تشکیل کمیته عالی مبارزه با فساد به ریاست «محمد بن سلمان» ولیعهد را اعلام کرد و این کمیته بلافاصله شمار زیادی از شاهزاده ها و وزرای سابق و کنونی و نیز شماری از تاجران را به اتهام فساد مالی و پولشویی بازداشت کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.