با تسلیم شدن دو تن از مقامات سابق ستاد انتخابات ترامپ به پلیس اف بی آی، اکنون رسوایی راشاگیت از یک «جنگ ساختگی» به «گلوله بارانی سنگین» تغییر جهت داده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین در گزارشی نوشت: محکومیت ها روند عجیبی را در کاخ سفید طی می کنند. آنها سوء ظن ها را به پارانویا، افشاگری های رسانه ای را به اطلاعات دادستانی و نگرانی های مالی را لوایح قانونی بزرگ تبدیل می کنند.

زندگی طبیعی (اگر که وجود داشته باشد) برای همه از سوی رئیس جمهور پایان می یابد، زیرا محکومیت ها از نظر تعداد افزایش می یابد، قضات شاهدان بیشتری را احضار می کنند و امکان استیضاح نزدیک تر می شود.

به سال اول ریاست جمهوری ترامپ خوش آمدید، سالی که در آن شخصیت های اصلی که ما قبلا آنها را بی نقص می دانستیم، در بطن بحران ها هستند. برای اینکه فراموش نکنیم، این رئیس جمهوری است که از «آنتونی اسکاراموچی» خواست عملیات پاکسازی خرابکاری های را انجام دهد.

پس اکنون چه کسی خرابکاری ستاد انتخاباتی او را که در معرض تحقیقات گسترده قرار گرفته پاکسازی می کند؟

محکومیت های «پل مانافورت» و «ریک گیتس» همراه با درخواست جرم «جورج پاپادوپولس» از مشاوران سیاست خارجی ستاد انتخاباتی ترامپ، اکنون کل رسوایی راشاگیت را از جنگ ساختگی به گلوله بارانی سنگین تغییر مسیر داده است.

ما از اتهامات «هیلاری کلینتون» رقیب ترامپ در مورد سوء استفاده از ایمیل وزارت خارجه که بسیار مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود، فاصله گرفته ایم.

ریچارد گیتس و پل مانافورت در دادگاه همه اتهامات را رد کرده‌ اند. قاضی برای آزادی این دو متهم به ترتیب ۵ میلیون و ۱۰ میلیون دلار قرار وثیقه تعیین کرده اما دستور داده است که نباید از خانه های خود خارج شوند.هم زمان مقامات اعلام کردند که جورج پاپادوپولوس اعتراف کرده که به اف‌ بی ‌آی در مورد تماس هایش با شهروندان خارجی نزدیک به روسیه دروغ گفته است.

بازرس ویژه پرونده ترامپ-روسیه مانافورت و گیتس را متهم کرده که بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ میلادی به کلاهبرداری علیه دولت آمریکا مبادرت کرده اند. به این ترتیب مانافورت متهم شده زمانی که در ستاد انتخاباتی ترامپ فعالیت داشته است، مرتکب جرم فدرال شده است.

لابی گری بدون مجوز برای حزب «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور سابق اوکراین، توطئه برای پولشویی، اظهارت کذب و نیز پنهان کردن حساب های بانکی خارجی از اتهاماتی است که این دو با آن مواجه هستند.

بازرس ویژه پرونده ترامپ-روسیه می گوید که دو متهم پول های کسب کرده از فعالیت های خود در اوکراین را از طریق شرکتی که در قبرس به ثبت رسیده بودند در حساب های مختلف پنهان می کردند.

رابرت مولر در برگه تفهیم اتهام نوشته است که دو متهم در مجموع ۷۵ میلیون دلار در حساب های مختلف واریز کرده اند که ۱۸ میلیون دلار آن را پول شویی کرده اند.

ماموران اف ‌بی ‌آی در ماه ژوئیه امسال به خانه پل مانافورت، یورش بردند و مدارکی را از آنجا ضبط کردند.

ناظران می گویند که روند تحقیقات پرونده اتهام تبانی احتمالی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه وارد مرحله تازه ای شده است.

ترامپ در توییتر در چند پست پیاپی نوشت که این تحقیقات مبنای ساختگی داشته و با اهداف حزبی انجام شده است.

رئیس ‌جمهور آمریکا در واکنش به اتهام‌ ها علیه مدیر پیشین کارزار انتخاباتی ‌اش تصریح کرد که موارد اتهامی سال‌ ها پیش از پیوستن پل مانافورت به کارزار انتخاباتی او روی داده و بین ستاد ترامپ و روسیه «هیچ تبانی وجود ندارد».

مانافورت در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود پنج ماه مدیر ستاد ترامپ بود و بعد از آن که روشن شد که در گذشته با سیاستمداران هوادار روسیه در اوکراین کار کرده و برای آن ها لابی می کرده از ستاد انتخاباتی ترامپ کنار رفت. گفته می شود که ریچارد گیتس ارتباطش با ستاد ترامپ را حفظ کرد و یکی از اعضای هیئتی بوده که مراسم تحلیف را سازماندهی کرد.

بیایید همه این مسائل را کنار بگذاریم و بر وعده انتخاباتی اصلی ترامپ متمرکز شویم.

او حتی بیش از شعار «بزرگ کردن دوباره آمریکا»، به شکلی گسترده درباره رقیب فاسدش (کلینتون) سخن می گفت. او کلینتون را به دلیل رسوایی ایمیل هایش هدف قرار داد و هشدار داد که ریاست جمهوری وی با تحقیقات اف بی آی دنبال خواهد شد.

اکنون اوضاع بر یک پایه دیگر می چرخد. ما همیشه می دانستیم که ترامپ دیگران را به دلیل شکست های خود متهم می کرد. حتی «تد کروز» سناتور جمهوری خواه در لحظه ای نادر ترامپ را «یک دروغگو» توصیف کرد.

در حال حاضر ترامپ می تواند دوره باقی مانده از ریاست جمهوری خود را به شکلی که برای کلینتون پیش بینی کرده بود، سپری کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.