ارتش سوریه و هم پیمانانش دو منطقه «حویجه صکر» و «الصناعه» را در «دیرالزور» آزاد کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یک منبع نظامی سوری امروز پنج شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که ارتش سوریه و هم پیمانانش دو منطقه «حویجه صکر» و «الصناعه» را در «دیرالزور» آزاد کردند.

این منبع نظامی گفت که ارتش سوریه با همکاری هم پیمانانش تلفات سنگینی به گروه تروریستی داعش وارد آورد و تعداد زیادی از تروریست ها را کشت و سلاح و ادوات نظامی تروریست ها شامل زره پوش های بمب گذاری شده و خودروهای مجهز به تیربار و توپ های مختلف را منهدم کرد.

این منبع نظامی در ادامه گفت که یگان های مهندسی وابسته به ارتش سوریه بلافاصله پس از آزادی این دو منطقه عملیات خنثی سازی و مین روبی و خنثی کردن بمب ها را که گروه تروریستی داعش به شکل گسترده در خیابان ها و جاده ها و نیز  در میدان ها و ساختمان کار گذاشته است را آغاز کردند.

المیادین نیز اعلام کرد که ارتش سوریه و هم پیمانانش در محور مقاومت منطقه« الکنمات» در نزدیکی حویجه صکر که عناصر داعش فراری به آن پناه بردند را به شدت گلوله باران کردند.

ارتش سوریه و هم پیمانانش همچنین بر آزادی مناطقی که داعش در شهر دیرالزور در اشغال خود دارد تمرکز کرده اند.

ارتش سوریه و هم پیمانانش در محور مقاومت پس از درگیری با گروه های تروریستی چند منطقه در حومه حماه و شرق سوریه را آزاد کردند.

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه ارتش سوریه و نیروهای محور مقاومت پس از درگیری با گروه تروریستی موسوم به «هیئت تحریر الشام»( جبهه النصره سابق) روستای «الجب الابیض» در حومه شمال شرقی حماه را آزاد کردند.

این نیروها همچنین مساحت گسترده ای از شمال منطقه «السیریاتل» در شمال جاده «السلمیه - اثریا» را پس از درگیری با گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که ارتش سوریه و هم پیمانانش یک ایستگاه استراتژیک پمپاژ نفت در شرق سوریه را از اشغال داعش آزاد کردند.

از جهتی دیگر، برخی هواپیماهای ناشناس که باور بر این است که وابسته به ائتلاف آمریکا هستند منطقه«حوض الیرموک» در جنوب سوریه را امروز  پنج شنبه بمباران کردند.

یک منبع نظامی گفت که برخی هواپیماها وابسته به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا یا نیروی هوایی اردن امروز منطقه حوض الیرموک که در اشغال عناصر گروه تروریستی داعش است را بمباران کردند.

 این منبع گفت که از منطقه ای که در معرض بمباران قرار گرفت دود به آسمان رفته و خودروهای وابسته به گروه «جیش خالد بن الولید» که وابسته به داعش است به محل بمباران رفتند.

گروه تروریستی جیش خالد بن الولید که با داعش بیعت کرده است بر مناطق حوض الیرموک در جنوب غرب استان درعا سیطره دارد  و این منطقه شماری شهرک و شهر را در بر می گیرد و شاهد درگیری روزانه میان این گروه و گروه های مسلح سوری است.

در تحولی دیگر، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز با یک هیات روسی به ریاست «الکساندر لاورنتیف» در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار  طرفین درخصوص پیروزی های ارتش و متحدان در جبهه های مختلف جنگ و نیز گفت و گوهای آستانه 7 و همچنین پرونده های مطروحه در این مذاکرات آستانه گفتگو کردند.

بشار اسد در این ملاقات خطاب به الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه  پوتین گفت: «دولت سوریه در ادامه جنگ با تروریسم از یک سو و حمایت از روند سیاسی  از سوی دیگر  از طریق افزایش مصالحه ها  و گفتگو میان همه برای رسیدن به تعدیل قانون اساسی و برگزاری انتخابات پارلمانی جدید مصمم است».

اسد افزود :«ما هم در گذشته و هم در حال حاضر از هر طرح سیاسی که مانع ریخته شدن خونها در سوریه شود و امنیت را بازگرداند استقبال کرده  و می کنیم. پاکسازی  اراضی سوریه بدست ارتش سوریه  و متحدان زمینه را برای فعالیت سیاسی بیشتر فراهم می کند».

از سوی دیگر هیات روسی نیز بر ادامه حمایت از دولت سوریه در جنگ با تروریسم و نیز حمایت از روند سیاسی و راه حلی که تمامیت ارضی سوریه را حفظ کند، تاکید کرد.

در همین حال، نماینده ویژه سازمان ملل از برگزاری دور جدید مذاکرات ژنو درباره سوریه در بیست و هشتم نوامبر خبر داد.

المیادین گزارش داد «استفان دی‌ میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که دور جدید مذاکرات صلح درباره سوریه بیست و هشتم ماه نوامبر در ژنو برگزار می‌شود.

وی طی سخنانی در جریان ارائه گزارش خود درباره اوضاع سوریه در شورای امنیت گفت: باید سازوکار نظارتی مشخصی در هفتمین دور از مذاکرات آستانه به ویژه در سایه شکست داعش، ایجاد شود.

دی‌میستورا گفت: ما از تمامیت ارضی سوریه از طریق آتش‌بس و ورود به مذاکرات سیاسی حمایت می‌کنیم.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرد که بیش از 90 درصد از اراضی سوریه از کنترل تروریست ها خارج شده است.

پوتین در دیدار امروز خود با افسران بلندپایه و مدعی العموم ها گفت که بیش از 90 درصد از اراضی سوریه از تروریست ها آزاد شده است.

پوتین در ادامه گفت که در نتیجه همکاری نزدیک میان نیروی هوایی روسیه با دولت سوریه و هم پیمانان روسیه در منطقه، مناطق کاهش تنش که در فرایند راه حل بحران سوریه سهم دارد، ایجاد می شوند.

از جهتی دیگر، آمریکا اعلام کرد که نیروهایش را پس از پایان تروریسم در سوریه، از این کشور خارج می کند.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه به المیادین گفت که حضور ما در سوریه را قطعنامه های بین المللی علیه تروریسم توجیه می کند.

وی افزود که آمریکا نیروهای خود را پس از پایان تروریسم در سوریه، از این کشور خارج می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.