رویارویی نظامی و مسلحانه آمریکا با کره شمالی یعنی تهدید ساکنان سئول و حومه آن است که به احتمال زیاد نخستین قربانیان حملات موشکی مستقیم پس از اعلان جنگ باشند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری اسپوتنیک عربی در گزارشی نوشت: «جون تیوفیل درایر» استاد علوم سیاسی در دانشگاه«میامی» گفت که حداقل پنج دلیل وجود دارد که باعث می شود ایالات متحده آمریکا به رغم تهدیدهای اخیر واشنگتن توسط پیونگ یانگ، وارد جنگ با کره شمالی نشود.

این استاد علوم سیاسی بر این باور است که نیروهای مسلح آمریکا حتی بدون جنگ فرسوده هستند و اکنون در عمل با بالاترین حدود توان خود فعالیت می کند.

دلیل دوم این است که درایر بر این باور است مساله پول باعث می شود که آمریکا به کره شمالی حمله نکند زیرا ایالات متحده آمریکا اکنون مشغول کنار آمدن عواقب و پیامدهای توفان هاروی است و این کار نیازمند پول زیادی است.

دلیل سوم به باور درایر که باعث می شود آمریکا به کره شمالی حمله نظامی انجام ندهد این ست که بسیاری از کشورها از جمله خود هم پیمانان آمریکا ممکن است به آمریکا به چشم متجاوز نگاه کنند.

دلیل چهارم این است که ممکن است در صورت حمله واشنگتن به کره شمالی، چین تبدیل به مدافع پیونگ یانگ تبدیل شود.

و اما دلیل پنجم و آخر این است که رویارویی نظامی و مسلحانه آمریکا با کره شمالی یعنی تهدید ساکنان سئول و حومه آن است که به احتمال زیاد نخستین قربانیان حملات موشکی مستقیم پس از اعلان جنگ باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.