با کاهش سطح آب در بسیاری از مناطق سیل زده تگزاس، اقدامات ایالتی و دولتی برای بازسازی مناطق آسیب دیده پس از پرهزینه ترین فاجعه طبیعی این کشور آغاز شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، آسوشتدپرس گزارش داد شمار قربانیان طوفان سهمگین هاروی افزایش یافته و  به 49 نفر رسیده است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا یک میلیون دلار از دارایی ‌های شخصی خود را برای کمک به قربانیان در نظر گرفته است؛ حال آنکه خسارات ناشی از این طوفان میلیارد‌ها دلار تخمین زده می ‌شود.

فرماندار ایالت «تگزاس» می ‌گوید بازسازی خرابی ‌های طوفان هاروی چند سال طول می‌ کشد. مقام‌ های ایالتی می ‌گویند بیش از 125 میلیارد دلار برای بازسازی لازم است.

«گرگ آبوت» فرماندار تگزاس گفت پاکسازی شهر «هوستون» تگزاس یک برنامه بسیار بزرگ است.

خسارات و ویرانی ‌های برجای مانده از طوفان هاروی بیش از طوفان کاترینا اعلام شده است.

ابعاد ویرانی و خسارات ناشی از طوفان هاروی هنوز روشن نیست. احتمال افزایش بیشتر شمار قربانیان این طوفان منتفی نیست.

بر اساس اخبار منتشر شده، بیش از 100 هزار خانه در اثر این طوفان و سیل ناشی از آن آسیب دیده ‌اند.

بسیاری از مردم شهر «هوستون» به تدریج به خانه ‌های خود باز می‌ گردند. اما این شهر کماکان درگیر با پیامدهای ناشی از سیل است. در اثر از کار افتادن پمپ‌ ها، امکان دسترسی به آب آشامیدنی وجود ندارد. بندر شهر هوستون هنوز بر روی کشتی‌ ها مسدود است.

بسیاری از پالایشگاه ‌ها هم هنوز کار خود را شروع نکرد‌ه‌ اند. بر اساس ارزیابی‌ ها، امکان استفاده از این پالایشگاه‌ ها در بهترین حالت تا 15 روز دیگر غیرممکن خواهد بود. حتی این احتمال وجود دارد که بهره‌ برداری از این پالایشگاه ‌ها بیش از این طول بکشد.

در برابر پمپ ‌بنزین‌ های تگزاس صف تشکیل شده است، بهای بنزین نیز به میزان 10 تا 15 سنت در هر گالن افزایش یافته است.

جمع‌ آوری کمک برای آسیب ‌دیدگان طوفان آغاز شده است. مشارکت مردم و بسیاری از چهره ‌ها در جمع ‌آوری کمک، بی ‌سابقه اعلام شده است.

به عنوان مثال ستارگان هالیوود، از جمله «لئوناردو دی کاپریو» و «ساندرا بولاک» یک میلیون دلار برای کمک به مناطق طوفان زده اختصاص داده ‌اند.

دو کشور مکزیک و ونزوئلا نیز با وجود اختلافات با دولت آمریکا اعلام آمادگی کرده‌ اند به قربانیان کمک کنند.

دونالد ترامپ، روز یکشنبه را روز عزای عمومی برای قربانیان و آسیب دیدگان ناشی از طوفان در این کشور اعلام کرد. پیش از این نیز کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به مناطق سیل زده سفر می کند.

هاروی نسبتا آرام گرفته است و انتظار می ‌رود شنبه عصر در ایالت «اوهایو» محو شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.