یک مسئول در وزارت دفاع چین تهدید کرد که اگر هند نیروهای خود را از منطقه مورد مناقشه میان دو کشور بیرون نبرد، با جنگ مواجه می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی،  سرهنگ« چو بو» رئیس مرکز همکاری بین المللی در وزارت دفاع چین گفت که اگر هند جنگ با چین را نمی خواهد باید نیروهای خود را از «اراضی چین» خارج کند.

در مناظره ای در شبکه تلویزیونی« سی جی تی ان» این مسئول چینی به طرف هندی خود «اشوک مهیتا» سرلشکر بازنشسته  ارتش هند درباره تنش در زمینه تپه« دوکلام» گفت: «شما در اراضی چین هستید و اگر جنگ نمی خواهید باید از اراضی ما خارج شوید».

چو تأکید کرد که تپه دوکلام بی تردید متعلق به چین است و این در 24 دور گفت و گو درباره این مساله مورد تأکید قرار گرفت.

از سوی دیگر سرلشکر بازنشسته اشوک مهیتا نیز رسانه های چینی را متهم کرد که مقاله های عدوانی درباره هند منتشر می کنند که دم از رویارویی نظامی احتمالی می زند.

بنابر این گزارش، منطقه کوهستانی که مرزهای هند، چین و بوتان از ژوئن گذشته و پس از آن که کارگران چینی شروع به کشیدن جاده از طریق تپه دوکلام کردند ولی چند روز پس از آن نیروهای هندی به تپه حمله کرده و درگیری های کوتاهی میان دو طرف رخ داد که در نتیجه آن نظامیان چینی از تپه عقب نشینی کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.