گروه تروریستی داعش شهر«تلعفر» در غرب شهر موصل را ایالتی مستقل و جدای از «دولت خلافت» اعلام کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از سومریه نیوز، یک منبع محلی در استان «نینوا»شب گذشته گفت که گروه تروریستی داعش شهر«تلعفر» را ایالتی مستقل از آن چه دولت خلافت می نامند، اعلام کرد.

این منبع محلی گفت که فرماندهان داعش در شهر تلعفر در بیانیه ای کوتاه تلعفر را ایالتی مستقل از دولت خلافت اعلام کرده و تهدید کردند که هر کسی از دستورات آنها سرپیچی کند به شدت مجازات می شود.

این منبع که نخواست نامش فاش شود تأکید کرد که تلعفر به طور کامل در کنترل عربها و خارجی های عضو داعش است و فرماندهان محلی هیچ قدرتی ندارند زیرا طی هفته های گذشته قدرت از آنها گرفته شد و به ویژه پس از سلسله اعدام های دسته جمعی دیگر هیچ تأثیرگذاری نیز ندارند.

این منبع محلی در ادامه تصریح کرد که داعش در تلعفر شروع به لغو کامل همه دستوراتی کرده است که به نام ایالت نینوا صادر شده بود و تلعفر را مستقل از خلافت دانست و این تحول غیرمنتظره آن هم یک روز پس از اعلام خبر مرگ البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش باعث به وجود آمدن جنجال گسترده ای در همه پایگاه های داعش شده و نیز منجر به نزاع ها و اختلاف های شدید میان قطب های این گروه تررویستی شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.