انگلیس به ویژه لندن پایتخت این کشور از سال 2005 تا کنون شاهد سلسله ای از حملات تروریستی بود که آخرین حمله شب گذشته در مرکز لندن رخ داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در گزارشی نوشت: انگلیس از سال 2005 تا کنون شاهد سلسله حملات تروریستی بود که آخرین حمله تروریستی شب گذشته در مرکز پایتخت این کشور یعنی لندن رخ داد و پلیس انگلیس اعلام کرد که در اثر این حمله تروریستی 6 نفر کشته شدند و 30 نفر زخمی شدند.همچنین نیروهای امنیتی 3 مهاجم را کشتند.

در پایین مهمترین و بارزترین عملیات های تروریستی که انگلیس به ویژه پایتخت این کشور  از سال 2005 تا کنون شاهد آن بوده است را از نظر می گذرانیم:

7جولای سال 2005: انگلیس شاهد 4 حمله تروریستی هماهنگ در ساعت های شلوغ و پر تردد در 3 قطار مترو و یک اتوبوس شد که در اثر آن 56 نفر کشته و 700 نفر نیز زخمی شدند. این حملات را گروهی وابسته به گروه القاعده به عهده گرفت.

در 21 جولای: چهار اقدام جدید برای انجام حملات مشابه و هماهنگ داخل مترو و یک اتوبوس در لندن شکست خورد زیرا بمب هایی که به کار گرفته شد به دلیل نقص فنی در ساخت شان عمل نکردند. به گفته بخش قضایی انگلیس این سلسله حملات با هم مرتبط هستند.

30 ژوئن سال 2007: فرودگاه «گلاسکو» در جنوب غرب اسکاتلند هدفی برای حمله دیگر تروریستی شد زمانی که یک خودروی آتش گرفته و پر از گاز و سوخت و میخ با ساختمان فرودگاه اصابت کرد اما منفجر نشد.

یک شهروند هندی کامیون را می راند و پس از آن که روی خود بنزین ریخت به شدت آسیب دید و یک ماه بعد مرد. علاوه بر وی یک پزشک عراقی بود که بازداشت شد و در سال 2008 به زندان ابد محکوم شد.

این حمله روز بعد از پیدا شدن دو خودروی بمب گذاری شده پیش از انفجار آنها رخ داد که در میدان «پیکادلی سرکس» در مرکز لندن پیدا شدند.

22 می سال 2013: «لی رگبی» نظامی انگلیسی 25 ساله با سلاح سرد توسط دو انگلیسی نیجریه ای تبار در نزدیکی پادگان نظامی سلاح توپخانه سلطنتی در منطقه «وولویچ» در جنوب شرق لندن کشته شد. به گفته شاهدان، عاملان این جنایت عابران را تشویق کردند که در زمان چاقو زدن به قربانی شان و فریاد زدن شان از آنها فیلم برداری کنند. این دو مهاجم دستگیر شدند.

در یک نوار ویدیوئی که بلافاصله پس از حمله ضبط شد، یکی از جانی ها گفت که می خواست انتقام «مسلمانانی که توسط نظامیان انگلیسی به قتل می رسند را بگیرد».

5دسامبر 2015: «محی الدین میر» که در سومالی به دنیا آمده بود در ورودی ایستگاه متروی«لتونستون»در شرق لندن دو نفر را با چاقو مورد حمله قرار داد و زخمی شان کرد. این حمله دو روز پس از اولین حمله هوایی انگلیس به گروه داعش در سوریه رخ داد.

دولت انگلیس این حمله را تروریستی اعلام کرد و دادگاه نیز محی الدین را به زندان ابد محکوم کرد.

22 مارس 2017: «خالد مسعود» 52 ساله که یک مسلمان انگلیسی بود با خودرویش شماری از عابران را زیر گرفت و یک پلیس را تا دم مرگ روی پل «وستمنستر» چاقو زد و کشت.پلیس با تیراندازی به سمت این مهاجم وی را کشت.

گروه داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت لیکن«اسکاتلندیارد» اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر بیعت مسعود با داعش یا القاعده وجود ندارد.

22 می 2017: یک انگلیسی لیبیایی تبار در پایان کنسرت «آریانا گراندی» خواننده آمریکایی در سالن «منچستر آرنا» در شهر منچستر واقع در شمال غرب انگلیس خود را منفجر کرد.

در این حمله تروریستی که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت 22 نفر کشته شدند. همچنین 116 نفر  زخمی شدند. از جمله قربانیان شمار زیادی کودک و نوجوان بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.