سخنگویان سازمان ملل از جمله بزرگترین شان یعنی خود گوتیرس هرگز درباره دلیل این فاجعه انسانی و گرسنه کردن ملت یمن و قتل کودکانش، هر ده دقیقه یک کودک، سخنی نمی گویند؛ آنها درباره دلیل این فاجعه که تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن است که از دو سال پیش آغاز کرده، حرفی نمی زنند.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود به نشست سازمان ملل درباره کمک به یمن پرداخت و نوشت: کنفرانسی که سازمان ملل برای برگزاری اش در دو روز گذشته در ژنو به منظور تامین مالی عملیات انسانی در یمن و جمع کردن کمک هایی به میزان دو میلیارد دلار برای فقط امسال دعوت کرده است، فاش کرده است که بیشتر کشورهای عربی دخیل در جنگ علیه یمن به ویژه کشورهای عربی ثروتمند فاقد هر گونه احساس انسانی هستند.

عربستان سعودی که ده ها میلیارد دلار برای قراردادهای سلاح های مدرن و مهمات خرج می کند و از آنها برای قتل ملت یمن استفاده می کند فقط صد و پنجاه میلیون دلار کمک ارائه کرد این در حالی است که کویت نزدیک به صد میلیون دلار کمک ارائه کرد و همچنان منتظر هستیم تا بدانیم حجم کمک های دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس چقدر است.

«آنتونیو گوتیرس»دبیر کل سازمان ملل در سخنرانی افتتاحیه گفت که 19 میلیون یمنی یعنی دو سوم جمعیت این کشور در لبه پرتگاه گرسنگی هستند. وی افزود که «سه میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه رنج می برند و هر ده دقیقه دو کودک یمنی می میرند».

«استفان اوبراین»مسئول امور انسانی در سازمان ملل نیز به نوبه خود گفت که « این نزاع به سرعت  به یکی از بدترین فاجعه های انسانی در جهان تبدیل شده است، ملت یمن محاصره شده نیاز به نجات جان و حمایت از غیرنظامیان و تامین پول برای این ملت دارد».

سخنگویان سازمان ملل از جمله بزرگترین شان یعنی خود گوتیرس که به سخنگویان جادو را یاد داده است هرگز درباره دلیل این فاجعه انسانی و گرسنه کردن ملت یمن و قتل کودکانش، هر ده دقیقه یک کودک، سخنی نمی گویند؛ آنها درباره دلیل این فاجعه  که تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن است که از دو سال پیش آغاز کرده، حرفی نمی زنند.

هواپیماهای عربستان سعودی بزرگترین نیرو زیر سقف «توفان قاطعیت»، یمن را و مراسم های عروسی اش،مراسم های تشییع جنازه هایش،مدرسه هایش و بیمارستان هایش را به شکل روزانه بمباران می کنند و تعداد کشته ها به ده هزار انسان رسید این در حالی است که تعداد زخمی هایش نیز به سی هزار نفر رسید و این آمارها و رقم ها رو به صعود است.

بیشتر زخمی ها به دلیل نبود بیمارستان ها می میرند البته اگر هم بیمارستانی پیدا شود خالی از پزشک و داروست و مواردی که نیاز به درمان در خارج از یمن هستند نیز اجازه خروج از این کشور ندارند زیرا بیشتر فرودگاه ها از جمله خود فرودگاه صنعا به دلیل محاصره توسط عربستان سعودی بسته شده است.

هر کسی می خواهد به ملت یمن کمک کند فقط باید بمباران و ویرانی و محاصره این کشور را متوقف کند و ملت یمن را به حال خود رها کند تا مشکلاتش را به دور از دخالت های نظامی که اوضاع این کشور را در طول دو سال گذشته بحرانی کرد،حل کند.

ملت یمن را روزانه می کشند، اقتصادش را نابود می کنند، کودکان اش را گرسنه نگه می دارند، آن وقت با یک مشت دلار تحت عنوان کمک اش می خواهند به این ملت کمک کنند؛ این دیگر چه نوع کمکی است و این دیگر چه نوع انسانیتی است؛ این اشک تمساحی است که کسی را فریب نمی دهد.

جنگ علیه یمن را متوقف کنید، و فورا به محاصره اش پایان دهید، اگر ذره ای انسانیت دارید، اما این یک مشت دلار کمکتان نشان می دهد که شما کاملا برعکس عمل می کنید.

هر کسی که یمن را ویران کرد و هزاران نفر از مردم این کشور را کشت باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود و بهای جنایت هایش را به طور کامل باید بپردازد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.