رئیس جمهور اندونزی به دلیل سرمایه گذاری کم عربستان سعودی در این کشور از پادشاه عربستان ابراز ناامیدی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رأی الیوم، «جوکو یویودو»رئیس جمهور اندونزی پس از اعلام عربستان مبنی بر سرمایه گذاری 65 میلیارد دلار در چین در مقایسه با سرمایه گذاری 6.71 میلیارد دلار در اندونزی اعلام کرد که از پادشاه عربستان ناامید شده است.

روزنامه «جاکارتا پست» نوشت که رئیس جمهور اندونزی طی سفر به شهر «سیرسپون» در استان «جاوه غربی» در هفته جاری گفت:« سرمایه گذاری عربستان در اندونزی کلان است ولی من در عجبم که ملک سلمان عبدالعزیز زمانی که به چین سفر کرد قراردادهای تجاری امضا کرد که نزدیک به 65 میلیارد دلار است».

وی افزود:« من حتی چتری را بالای سر پادشاه عربستان گرفتم اما ما مقدار کمی سرمایه گذاری به دست آوردیم. اندکی ناامید شدم». وی همچنین گفت که ملک سلمان بن عبدالعزیز طی سفرش به عربستان سعودی در ماه گذشته مورد استقبال ویژه و خاصی قرار گرفت.

طی استقبال از ملک سلمان که با بارش شدید باران همراه شد گرفتن چتر بالای سر پادشاه عربستان توسط رئیس جمهور اندونزی رفتار خاص تلقی شد.

یویدودو زمانی که ملک سلمان به فرودگاه هالمبیر دانکوسوما رسید از وی استقبال کرد.این جدای از کاروان پلیس و اسب سواران ارتش بود که در مواقع بسیار کم در زمان سفر یک میهمان خارجی دیده می شوند.

رئیس جمهور اندونزی وعده داد که با ملک سلمان و با  شاهزاده «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد برای رایزنی بیشتر درباره سرمایه گذاری تلفنی صحبت می کند.

سفر ملک سلمان به اندونزی با خوش بینی زیادی در سطح کشور مواجه شد به طوری که سفری تاریخی به شمار آمد و اینکه ملک سلمان اولین پادشاه سعودی است که از 47 سال پیش تا کنون به اندونزی سفر می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.