معارضان سوری اعلام کردند که هواپیماهای نظامی سوری از فرودگاهی که در معرض تجاوز موشکی آمریکا قرار گفت به پرواز درآمده و گروه های مسلح را بمباران کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که روز گذشته جنگنده های ارتش سوریه از فرودگاه«الشعیرات» در استان حمص به پرواز در آمدند و گروه های مسلح را بمباران کردند.

در کمتر از 24 ساعت از حمله نظامی آمریکا با استفاده از موشک به فرودگاه الشعیرات دو هواپیمای نظامی از آن به پرواز در آمده و گروه های مسلح را بمباران کردند.

«رامی عبدالرحمن» رئیس این سازمان وابسته به معارضان گفت که دو هواپیما از نوع سوخو از این پایگاه هوایی به پرواز در آمده و مناطقی را در ریف شرقی حمص بمباران کردند.

پیش از این خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) اعلام کرده بود که  «علی عبدالله ایوب»رئیس ستاد مشترک ارتش سوریه از این پایگاه هوایی بازدید کرد و آثار  حمله موشکی را مورد تفقد قرار دارد.

سانا تأکید کرد که «مبارزان» داخل پایگاه تأکید کردند که «این پایگاه برای ایفای نقش اش در مبارزه با تروریسم آماده باقی می ماند».

این فرودگاه بامداد روز جمعه در معرض تجاوز 59 موشک توماهوک آمریکا قرار گرفت و اعلام شد که به طور کامل از بین رفته است.در این تجاوز 12 نفر از جمله پنج کودک جان خود را از دست دادند و 9 هواپیما نیز منهدم شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.