شمار زیادی از طرفداران محیط زیست از فرمان اجرایی تازه ترامپ انتقاد کرده و برای برپایی تظاهرات سراسری فراخوان داده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از پایگاه خبری واشنگتن اگزماینر، طرفداران محیط زیست در حال برنامه ریزی برای اعتراض به آخرین فرمان اجرایی دونالد ترامپ برای لغو سیاست ‌های زیست محیطی دوران «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق هستند.

«می بوئو» مدیر اجرایی گروه 350.org به عنوان یک گروه پیشرو در مخالف با توسعه سوخت فسیلی در حمایت از انرژی های تجدید پذیر گفت: «بهترین راه برای مبارزه با این دستورات اجرایی آمدن به خیابان ها است.»

گروه بوئو در اعتراض به فرمان اجرایی ترامپ در روز سه شنبه، خواستار برپایی تظاهراتی علیه این اقدام در 29 آوریل در شهر «واشنگتن» شدند و آن را «تظاهرات آب و هوایی مردمی» نامیدند.

او روز سه شنبه پیش از آنکه ترامپ این فرمان را امضا کند، گفت: «حتی اگر ترامپ حمایت های زیست محیطی برای تقویت صنعت سوخت فسیلی را برچیده باشد، پشتیبانی از این اقدام برای جلوگیری از گرمایش جهانی در بالاترین حد خود قرار دارد.»

این فرمان ترامپ، در جهت لغو  برنامه‌های اوباما برای مقابله با گرمایش زمین پیش خواهد رفت؛ در حالی که دیگر دستورات و قوانین زیست محیطی مرتبط با صنایع زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی را از بین خواهد برد.

این گروه می گوید: بیش از 100 هزار نفر در حال برنامه ریزی برای شرکت در این راهپیمایی در آوریل هستند؛ در حالی که انتظار می رود فعالان آب و هوایی، عدالت اجتماعی و سازمان های دیگر نیز در برابر دستورات اجرایی جدید ترامپ مقاومت کنند و چشم انداز یک اقتصاد انرژی پاک را ارائه کنند.»

این راهپیمایی با تظاهرات هایی در دیگر شهرها هماهنگ خواهد شد و طی آن تلاش خواهد شد اعتراض سراسر این کشور را در بر بگیرد. معترضان همچنین قصد دارند نمایندگان کنگره را در مورد تغییرات آب و هوایی در مناطق محل سکونت خود به چالش بکشند.

بوئو گفت: «ما بر قانونگذاران برای دفاع از آب و هوا فشار خواهیم آورد.»

رئیس ‌جمهور آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی، بخش‌ های مهمی از سیاست های دولت اوباما برای مقابله با گرمایش جهانی را لغو کرد. با این اقدامِ ترامپ، سیاست انرژی پاک دوره اوباما متوقف می ‌شود.

این سیاست ایالت ‌های آمریکا را ملزم می ‌کرد تا تولید دی ‌اکسید ‌کربن را کنترل کنند.

فرمان اجرایی جدید بودجه آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا را هم کاهش می ‌دهد و مقررات زیست ‌محیطی در زمینه تولید نفت، گاز و زغال‌ سنگ نیز بازنگری خواهد شد.

ترامپ در کارزارهای تبلیغاتی ریاست ‌جمهوری خود قول داده بود که آمریکا را از معاهده اقلیمی پاریس خارج کند. با این حال، گروه ‌های طرفدار محیط زیست هشدار می ‌دهند که این سیاست‌ ها، پیامدهایی جدی برای آمریکا و جهان در پی خواهد داشت.

دولت اوباما با برنامه انرژی پاک به دنبال محدودسازی تولید گازهای گلخانه ‌ای در نیروگاه‌ های زغال ‌سنگ بود تا بتواند به تعهدات آمریکا در قبال معاهده پاریس عمل کند. اما دولت ترامپ اعلام کرد که کنار گذاشتن طرح انرژی پاک برای مردم اشتغال آفرینی می ‌کند و وابستگی آمریکا به سوخت وارداتی را کاهش خواهد داد.

معاهده اقلیمی پاریس دولت ‌های امضاکننده را متعهد کرده است که اقتصاد خود را به گونه ‌ای تغییر دهند که به سوخت‌ های فسیلی وابسته نباشند و برای جلوگیری از افزایش دمای جهانی، تولید دی ‌اکسید کربن را کاهش دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.