دستور ضدمهاجرتی ترامپ میلیاردها دلار برای این کشور هزینه خواهد داشت و به بخش گردشگری و بازار کار این کشور آسیب جدی خواهد زد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت: دستور ضد مهاجرتیِ دونالد ترامپ روند کاهش شمار گردشگران به شهرهای اصلی آمریکا را آغاز کرده و میلیاردها دلار درآمد این کشور و هزاران فرصت شغلی در این کشور را به خطر انداخته است.

انتظار می رود سفر به شهر «نیویورک» به عنوان محبوب ترین شهر برای گردشگران در آمریکا در سال جاری میلادی با بیش از دو درصد کاهش به 12.4 میلیون نفر برسد که نخستین کاهش پس از هشت سال متوالی افزایش محسوب می شود. شهرهای «لس آنجلس» و «میامی» نیز ممکن است امسال کاهش مشابهی را تجربه کنند.

فرمان اجرا نشده ترامپ که در تاریخ 27 ژانویه برای ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان به این کشور امضا شد، هر چند در دادگاه متوقف شد اما از همان زمان برای این کشور خسارت در پی داشته است. این دستور که باعث هرج و مرج در فرودگاه ها شد، تظاهرات هایی را در سطح جهانی برانگیخته است. برخی از بازداشت ها در فرودگاه های آمریکا از جمله بازداشت «مِم فاکس» نویسنده زن کتاب کودکان، که اصالتا استرالیایی است، در  فرودگاه بین المللی لس آنجلس و همچنین بازجویی از پسر «محمد علی» بوکسور مشهور در فرودگاه فورت لادردیل در «ایالت فلوریدا» زنگ خطر را برای صنعت گردشگری این کشور به صدا درآورده است.

«آدام ساکس» رئیس موسسه اقتصاد توریسم در ایالت «پنسیلوانیا» که اطلاعات مربوط به گردشگری در بخش دولتی و خصوصی را مورد ارزیابی قرار می دهد، گفت: «ایجاد دیوار مکزیک به عنوان شعار انتخاباتی ترامپ نخستین ضربه را به این صنعت زد.»

ساکس گفت: «گردشگران خارجی سال گذشته 250 میلیارد دلار در آمریکا هزینه کردند. امسال به لطف اقدامات ترامپ، شمار گردشگران 4.3 میلیون نفر کاهش خواهد یافت و این به معنای از دست دادن 7.4 میلیارد دلار از این درآمد است.»

تجزیه و تحلیل ساکس شامل داده های وب سایت ForwardKeys.com است که گزارش داده میزان رزرو هتل در آمریکا از سوی گردشگران غرب اروپا از 28 ژانویه تا 4 فوریه در مقایسه با سال گذشته 14 درصد کاهش یافته است. این کاهش از سوی گردشگران خارمیانه ای 38 درصد بوده است.

در نیویورک که تقریبا 30 درصد از گردشگران خارجی این کشور را جذب می کند، به دلیل افزایش گردشگری داخلی مقامات هنوز انتظار دارند شاهد افزایش یک میلیونی شمار گردشگران و رسیدن رقم به 61.7 میلیون نفر باشند. اما اگر اوضاع مطابق پیش بینی ها نباشد، کاهش شمار هر 300 هزار گردشگر، برای این شهر 900 میلیون دلار خسارت به دنبال خواهد داشت.

«کریستوفر هیوود» مدیر ارتباطات جهانی آژانس بازاریابی NYC در نیویورک گفت: «آخرین باری که ما با چنین شرایطی مواجه شدیم پس از جنگ عراق و بحران مالی و رکود اقتصادی در سراسر جهان بود. او گفت که شرکتش در نظر دارد برای جذب گردشگران غرب اروپا و مکزیک امسال سه میلیون دلار هزینه تبلیغات کند.

«ارنست وودن» رئیس انجمن گردشگری و کنوانسیون لس آنجلس گفت: «به واسطه فرمان ترامپ و به ویژه به دلیل کاهش شمار گردشگران مکزیکی لس آنجلس طی سه سال آینده می تواند 800 هزار گردشگر بین المللی خود را از دست بدهد که این کاهش برای این شهر 736 میلیون دلار هینه خواهد داشت.»

برای میامی به عنوان دومین شهر بزرگ نیویورک، تلاش انگلیسی ها برای سفر به این شهر 52 درصد کاهش یافته است.

نرم افزار تلفن همراه Hopper.com که جستجوها برای خرید بلیط هواپیماها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد، به این نتیجه رسیده که جستجوها برای پرواز از کشورهای خارجی به آمریکا طی سه هفته از زمان تحلیف تا زمان منتهی به امضای فرمان ترامپ، در روز امضای فرمان کمترین حد خود را تجربه کرده است.

«پاتریک سورای» کارشناس آمریکایی می گوید: «زمانی که خبر امضای دستور ترامپ در رسانه ها پخش شد، ما شاهد کاهش بیشتر شمار جستجوها برای پروازهای هواپیما به آمریکا بودیم.»

ساکس گفت این در حالی است که با توجه به تاثیر دلارِ با ارزش بالا و ضعف در اقتصاد کشورهای اروپای غربی، صنعت گردشگری آمریکا   اکنون با چالش هایی مواجه است.

دلار در مقایسه با ارزهای اصلی از جمله یورو به بالاترین حد خود در 15 سال گذشته رسیده است.

«جاناتان گرلا» مسئول روابط عمومی انجمن گردشگری امریکا گفت: «ترامپ، میلیاردری که خانواده اش دست کم در 11 هتل سرمایه گذاری کرده اند، باید از خطرات سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری گردشگران بالقوه آمریکا در دیگر نقاط جهان آگاهی داشته باشند.»

وی افزود: «رئیس جمهور ما مثلا کارشناس بازاریابی و اقتصادی است بنابراین ما امیدوار به بهبود اوضاع بودیم. «اعتبار» حرف اول را در صنعت گردشگری می زند.

«تیم ترومن» سخنگوی وزارت بازرگانی امریکا گفته است که او نمی تواند تا ماه مه - زمانی که دولت فدرال داده ها در مورد ورود گردشگران در ماه ژانویه را منتشر کنند - در مورد نگرانی های مرتبط با صنعت گردشگری اظهارنظری داشته باشد.

«ماریوت» به عنوان بزرگترین اپراتور هتل در جهان که در آمریکا مستقر است، از زمان شروع بحث ها در مورد دستور ترامپ با کاهش رزرو مواجه شده است.

Hopper.com اعلام کرده است جستجو برای پرواز به آمریکا در 103 کشور از 122 کشور از زمان تحلیف ترامپ با کاهش مواجه شده است.

ترجمه: زهرا طحانیان

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.