اعتراضات به فرمان اجرایی اخیر رئیس جمهور جدید آمریکا در داخل و خارج از این کشور همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز گذشته جمعه و همچنین امروز شنبه معترضان به سیاست ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ» در آمریکا و دیگر کشورهای جهان به خیابان ها آمدند.

در حالی رئیس‌ جمهور آمریکا روز جمعه برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به کاخ ساحلی خود در سواحل ایالت «فلوریدا» رفته است که به نظر نمی رسد در آنجا بتواند روی آرامش را به خود ببیند.

انتظار می رود دو هزار معترض امروز شنبه در اعتراض به فرمان اجرایی ترامپ در شهر «وست پالم بیچ» در این ایالت دست به راهپیمایی بزنند. این تعداد برای حضور در این اعتراضات در فیس بوک اعلام آمادگی کرده اند.

مرکز اسلامی شهر «تمپی» در ایالت «آریزونا» نیز در اعتراض به این فرمان تظاهرات سکوت برگزار کرد.

در خارج از آمریکا نیز صدها نفر در تظاهرات علیه رئیس جمهور آمریکا در شهرهای «ملبورن» و «سیدنی» شرکت کرده و علیه دستور اجرایی اخیر وی در ممانعت از ورود مهاجران به داخل آمریکا دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

صدها نفر از مردم در حوالی کتابخانه ملی ملبورن برای شنیدن صحبت‌ های چند سخنران از جمله «ریچارد دی ناتاله» رهبر سبزهای استرالیا گردهم آمدند.

بسیاری از شعارهای معترضان مربوط به دستور اجرایی ترامپ در ممنوعیت ورود شهروندان از هفت کشور مسلمان به داخل آمریکا بود.

دانشجویان اندونزیایی و فیلیپینی نیز امروز شنبه مقابل سفارت خانه های آمریکا در پایتخت های خود دست به تظاهرات زدند.

ده ها دانشجو و فعال از چند گروه مدافع حقوق بشر در شهر «جاکارتا» از دولت اندونزی و جامعه بین المللی خواستند به متوقف کردن دستور ترامپ که سفر شهروندان هفت کشور مسلمان را به آمریکا به طور موقت ممنوع کرده است، کمک کنند.

آنها پارچه نوشته هایی را با محتوای «من از دست ترامپ عصبانی هستم» و «نه ممنوعیت و نه دیوار» در دست داشتند.

تظاهراتی مشابه مقابل سفارت آمریکا در شهر «مانیل» پایتخت فیلیپین برگزار شد و معترضان تصویر ترامپ را سوزاندند.

دونالد  ترامپ جمعه گذشته با امضای یک فرمان اجرایی، ورود اتباع ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان به خاک آمریکا را به مدت 90 روز ممنوع کرد. به موجب این فرمان اجرایی، پذیرش پناهجویان تا 120 روز انجام نمی ‌شود و پناهجویان سوری نیز «به صورت نامحدود» از ورود به آمریکا منع شدند.

رئیس ‌جمهور آمریکا ادعا کرده است این تصمیم را در راستای حفاظت از مردم و امنیت ملی این کشور اتخاذ کرده است.

این فرمان، فرودگاه‌ های سراسر آمریکا را در هفته گذشته دچار آشوب کرد و تظاهرات‌ های گسترده ‌ای نیز در اعتراض به این فرمان نقاط مختلف این کشور برگزار شد که همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.