کابینه ای که رئیس جمهور جدید انتخاب کرده بر خلاف خود وی، موضع ملایم تری در قبال مسائل داخلی و خارجی آمریکا دارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه سن آنتونیو اکسپرس نیوز آمریکا در تحلیلی نوشت: اگر شما نگران رئیس جمهور جدید و خود شیفته آمریکا هستید که حقایق را پیچیده می کند، مانند نوجوانان توئیت می گذارد و گروهی را برای تشویق خود به کنفرانس های خبری می آورد، باید کمی تامل به خرج دهید. پیامدهای منفی ریاست جمهوری ترامپ توسط کابینه او جبران خواهد شد.

کابینه ای که ترامپ انتخاب کرده در مورد تمامی مسائل و موضوعات مهم با فردی که آنها را گزینش کرده، بسیار تفاوت دارند.

* آنها معتقد نیستند که روسیه یک دوست است. آنها می دانند که او رقیبی خطرناک است.

* آنها می دانند «ولادیمیر پوتین» دستور هک کردن ایمیل های دموکرات ها را داده، حتی اگر آنها فکر نکنند که این کار به ضرر آنها بوده باشد.

* آنها لغو برجام را نمی خواهند زیرا معتقدند به رغم برخی کاستی ها، این توافق به مدت دست کم 10 سال برنامه هسته ای ایران را محدود می کند.

* آنها خواستار ممانعت از ورود مسلمانان مهاجر به خاک آمریکا نیستند، زیرا حتی اگر به از لحاظ اخلاقی نادرست بودن این اقدام هم اشاره ای نشود، این کار کاملا غیر عملی است.

آنها از برخی از انتصاب های متفاوت او حمایت کرده اند و این کار درستی است. ترامپ، «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین نیست. او فرد متفاوتی از حزبی متفاوت است بنابراین ریاست جمهوری او هم متفاوت خواهد بود. به او باید فرصت داد.

و خود دونالد ترامپ هم به تمامی مسائلی که مطرح می کند، اعتقادی ندارد. او می تواند به سرعت و بدون اینکه حامیان وی او را فردی تحول گرا بدانند، انتصاب ها را تغییر دهد و مهره های قدیمی را کنار گذارد.

ظاهرا بسیاری در کابینه ترامپ وعده های انتخاباتی وی را نیز نادیده می گیرند.

«مایک پامپئو» نماینده ایالت «کانزاس» و گزینه ترامپ برای پست ریاست سازمان سیا، به کمیته اطلاعات اطمینان داده است که وی مطلقا از تاکتیک های بازجویی مانند غرق مصنوعی - که ترامپ  وعده آن، و حتی بدتر از آن را داده بود - بهره نخواهد گرفت.

«رکس تیلرسون» رئیس سابق شرکت «اکسون موبیل» و نامزد ترامپ برای پست وزیر خارجه نیز اذعان داشته که تغییرات آب و هوایی یک چالش واقعی است اما «یک ابداع فریبنده توسط چینی ها» نیست.

بهترین عملکرد از سوی ژنرال بازنشسته «جیمز ماتیس» نامزد ترامپ برای وزیر دفاع دیده شده است.  ماتیس به عنوان یک سوپراستار در دولت ترامپ ظاهر شده است؛ فردی است که می داند  که با تهدید و هیاهو نمی توان به پیروزی رسید. ماتیس می داند که هوشمندانه باید با ایران تعامل کرد و به جای ایستادن در کنار پوتین، باید با او جنگید.

اگر ترامپ از نظرات افرادی مانند پامپئو، تیلرسون و ماتیس توجه کند، آمریکا بهره مند شوند. از سوی دیگر، او ممکن است به اظهارات شخصیت هایی مانند «استیو بانون» مشاور ارشد خود و یا «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی خود توجه کند.

به ترامپ به دلیل انتخاب نکردن افرادی مانند «رودی جولیانی» و «نیوت گینگریچ» اعتماد کنید. روزهای درخشان آنها مدت ها پیش به پایان رسیده است. بسیاری در کابینه ترامپ موفقیت هایی در سابقه خود دارند.

جدال بین مهره های خوب و بد ترامپ از بسیاری از روسای جمهور دیگر مهم تر خواهد بود. ترامپ نشان داده است که برای خواندن گزارش های جلسات و یا شرکت در گفتگوهایی در مورد مسائل پیچیده صبر و شکیبایی لازم را ندارد. او بسیاری از وظایف را به گردن اعضای کابینه خود می اندازد. اگر قرار باشد او در مورد چیزی تصمیم گیری کند، باید آخرین نفری باشد که در جریان امور قرار می گیرد.

بیایید امیدوار باشیم کسانی که ترامپ برگزیده است در نهایت در می فهمند که کارشان جدی است. چند روز دیگر همه چیز مشخص خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.