ایران بزرگترین بازار جدید برای ورود به اقتصاد جهانی در بیش از یک دهه گذشته محسوب می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پایگاه خبری یونایتد پرس اینترنشنال گزارش داد: ایران در حال جذب سرمایه گذاری های خارجی بسیاری در بخش انرژی است که علت اشتیاق زیاد برای انجام این سرمایه گذاری ها، هزینه های پایین تجارت با ایران است.

ایران بر اساس مفاد توافق نامه تولید اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) می تواند سهم مجدد خود را از بازار به دست آورد؛ در حالی که انتظار می رود تولید کنندگان دیگر تولید خود را کاهش دهند.

هدف دولت ایران جلب سرمایه گذاران جدید در بخش نفت است که قبلا به واسطه اعمال تحریم ها محدود شده بود. شرکت خدمات میدان نفتی «شلومبرگر» که دفاتر اصلی آن در آمریکا واقع است، به تازگی با یک شرکت نفتی ایران برای به اشتراک گذاری داده ها تفاهم نامه ای را امضا کرده است. بازیگران اروپایی مانند شرکت انرژی اتریشی OMV و شرکت فرانسوی توتال فرانسه نیز با امضای تفاهم نامه هایی به بخش انرژی ایران هجوم آورده اند.

یک نمای کلی از سهولت انجام کسب و کار در ایران توسط دولت بریتانیا نشان داده است که جمهوری اسلامی «بزرگترین بازار جدید برای ورود به اقتصاد جهانی» در بیش از یک دهه گذشته محسوب می شود. این گزارش دریافته است که بخش های اقتصاد ایران فرصت های قابل توجهی ارائه می کنند و ذخایر نفت و گاز آن جزء اصلی رشد اقتصادی این کشور محسوب می شوند.

تحریم های اروپا سریع تر از تحریم های اعمال شده توسط آمریکا در حال کاهش یافتن هستند. وزارت نفت ایران انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور آمریکا را همراه با موانع کمی در مسیر سرمایه گذاری های خارجی در ایران می بیند.

مدیرعامل شرکت نفت ایران گفته است، ایران در حال جذب سرمایه گذاری های خارجی بسیاری در بخش انرژی است که علت اشتیاق زیاد برای این سرمایه گذاری ها، هزینه های پایین تجارت با ایران است. شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد با توجه به افزایش اشتیاق برای فعالیت در بخش نفت و گاز ایران، انتظار می رود توافقنامه های جدیدی برای توسعه نفت و گاز ایران امضا شود. «غلامرضا منوچهری» مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت های بین المللی انرژی انگیزه بیشتری برای تعامل با ایران در پی لغو برخی تحریم های ایران یافته اند. هزینه های تولید نفت و گاز در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.