در حالی که مسئله مهاجرت بر نتیجه انتخابات گذشته اثر گذاشته است، اما می‌تواند در سال 2024 بیشتر از ادوار گذشته، تعیین کننده باشد.

به گزارش جماران، نشریه تایم در یاداشتی نوشت: این انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را می‌توان در میان مورخان آینده با نام «انتخابات مهاجرت» شناخت.

این موضوع به عنوان اصلی‌ترین نگرانی در میان رای دهندگان، چه در نظرسنجی‌های ملی و چه در میان ایالت‌هایی که میدان جنگ سیاسی و رقابت بر سر انتخابات هستند، پیشی گرفته است. بر اساس نظرسنجی‌های جدیدی که در این هفته منتشر شده است، در میان رای دهندگان، جو بایدن؛ رییس جمهوری فعلی آمریکا در وضعیت نامناسبی قرار دارد و از آن‌جایی که ترس از رفتار مهاجران و جوامع تحت فشار در بخش‌هایی از این کشور بسیار غالب است، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق ایالات متحده، به موقعیت مطلوب‌تری دست یافته است.

تایم مدعی شد، وال استریت ژورنال روز چهارشنبه (سوم آپریل) مجموعه گسترده‌ای از نظرسنجی‌ها را از هفت ایالت منتشر کرده و شانس بسیار کمی را برای بایدن در نظر گرفته است. ائتلاف دموکرات‌ها به وضوح در حال فروپاشی است، با بروز اختلافات قابل توجه در میان رای دهندگان سیاه پوست و لاتین تبار و همچنین رای دهندگان جوان، شکاف جنسیتی نیز مخاطبان مشکوک‌تری را در میان مردان در آن ایالت‌ها نشان می‌دهد.

مرزها، بزرگترین چالش بایدن

در دو سال اخیر، تعداد افراد بازداشت شده توسط گشت مرزی ایالات متحده افزایش یافته و اکثر آن‌ها به جای دستگیری به صورت داوطلبانه تسلیم شده‌اند. در حال حاضر، بررسی‌ها مهاجرت و امنیت مرزی را به عنوان مهم‌ترین موضوعی که نتیجه انتخابات را تعیین می‌کند، نشان می‌دهند.

البته این مسئله، یک شبه رخ نداده است و ترامپ به طور پیوسته از اولین روزهای خود به عنوان نامزد ریاست جمهوری در سال 2015  بر طبل چالش مهاجرت کوبیده است و در حال ایجاد ترس از طریق پیوند دادن مهاجرت و جرم و جنایت است.

به رغم این‌که آمریکایی‌های بومی متولد شده در واقع نرخ‌های آماری بالاتری از جنایت دارند. روزی نیست که ترامپ به مهاجرانی که به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده می‌شوند، حمله نداشته باشد. در ماه فوریه سال جاری، حدود 140,000 نفر به صورت غیر قانونی به ایالات متحده مهاجرت کرده‌ و ترامپ از این مهاجران تازه وارد، اغلب با عبارات غیرانسانی، به عنوان توضیحی برای همه چیزهایی که آمریکا را رنج می‌دهد، نام می‌برد.

هفته گذشته ترامپ در جریان یک سخنرانی در ایالت میشیگان گفت: «آنها انسان نیستند، حیوانات هستند

حامیان بایدن به درستی استدلال می‌کنند که اگرچه ترامپ ممکن است در شش نظرسنجی از هفت ایالت برتری داشته باشد، رییس‌جمهوری سابق با توجه به خطای نظرسنجی‌ها از نظر آماری تنها در دو ایالت پیشتاز است. در ایالت‌های کارولینای شمالی و آریزونا، تنها ایالت‌هایی هستند که ارقامِ آن خارج از منطقه خاکستری ترامپ است و ایالت‌های جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا، و ویسکانسین، همچنان در منطقه خاکستری و ابهام قرار دارند.

در حالی که مسئله مهاجرت بر نتیجه انتخابات گذشته اثر گذاشته است، اما می‌تواند در سال 2024 بیشتر از ادوار گذشته، تعیین کننده باشد و این واقعیت باقی می‌ماند که اکثریت رأی دهندگان به سادگی به رویکرد بایدن در مورد مهاجرت و مرز اعتماد ندارند و حداقل در این ایالت‌ها به رویکرد ترامپ نگاه می‌کنند. تصویر مرد سرسخت از ترامپ به عنوان یک جایگزین مناسب برای بایدن با اختلاف تقریبا 20 امتیازی در نظر سنجی‌ها، رأی دهندگان در این ایالت‌های مورد اشاره را به ترامپ در این موضوع نزدیک کرده است و این فقط به مسئله مهاجرت محدود نمی شود.

زمانی که از رای دهندگان در مورد تورم، اقتصاد، آمادگی روحی و سلامت جسمی برای تصدی پست و درجات سوال می‌شود، ترامپ جلوتر است. تنها زمانی که از رای دهندگان در مورد سقط جنین و تهدیدهای گسترده‌تر برای دموکراسی سوال می‌شود، بایدن از ترامپ جلو می‌زند.

با این حال، مسئله مهاجرت همچنان یک موضوع اصلی -در کمپین‌های انتخاباتی است و وقتی از رای دهندگان خواسته می‌شود به عملکرد بایدن نمره بدهند، بخش قرمز نظرسنجی بزرگ‌تر است. حداقل 72 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی در ایالت‌های بالا، می‌گویند که سیاست‌های مهاجرتی و مرزی فعلی آمریکا راه اشتباهی را طی می‌کند. به عبارت دیگر، بایدن در مورد موضوعی که حداقل در این لحظه، مهم‌ترین موضوع انتخاباتی است، سرگردان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.