در نتیجه این حمله تنش‌ها و قیل و قال‌های سیاسی و تبلیغاتی افزایش خواهد یافت اما واقعیت این است که رصد واکنش‌های مردمی نشان می‌دهد مردم در عراق این اتفاق خرسندند و آن‌ها به جمهوری اسلامی حق می‌دهند که با تروریست‌های مستقر در این کشور برخورد کنند.

امیر موسوی، دیپلمات پیشین و مشاور سابق وزیر دفاع در یادداشتی اختصاصی برای «جماران» نوشت:

برخورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با مقرهای صهیونیستی در اربیل و ادلب به معنای آن است که سپاه اشراف اطلاعاتی کاملی بر تحولات منطقه و اقدامات دشمن دارد. در خصوص عراق، پیشتر هشدارهای زیادی از سوی ایران به عراق داده شده بود. به ویژه در سفر اخیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عراق هشدار داده شد که مراکزی در کردستان عراق که به برنامه‌ریزی و اقدام علیه امنیت ملی ایران می‌پردازند، جمع‌آوری شود و بغداد نیز برای این کار فرصت خواسته بود. به رغم گذشت زمان، بسیاری از این مراکز که اقدامات تروریستی علیه مردم ایران انجام می‌دادند جمع آوری نشدند و در نتیجه سپاه پاسداران تصمیم گرفت حمله موشکی علیه این مناطق را در دستور کار قرار دهد.

دقت چشمگیر این حمله حامل پیام‌های مهمی بود. این مسأله علاوه بر اینکه توان نظامی ایران را به رخ طرف‌های مقابل می‌کشید به بازیگران منطقه‌ای از جمله اقلیم کردستان عراق هشدار می‌داد که روابط با رژیم صهیونیستی هزینه دارد. با توجه به این که جنایت‌های وحشتناکی در داخل ایران صورت گرفته و نقش گروه‌های تروریستی و حامیانشان در خارج از کشور انکار ناپذیر است، طبیعی بود که انتظار چنین اقدامی را از سوی ایران داشته باشیم.

در خصوص مسأله ادلب، لازم به ذکر است که این منطقه در کنترل نیروهای دولتی سوریه نیست. هدف قرار دادن این منطقه از خاک ایران با توجه به مسافت آن و همچنین دقت هدفگیری روشن می‌کند که توانایی موشکی و پهپادی تهران به طور قابل توجهی پیشرفت کرده و دشمنان قادر به مقابله با آن نیستند. نه رادارهای آمریکایی و صهیونیستی این موشک‌ها را شناسایی کردند و نه پدافند هوایی آن‌ها توانست موشک‌ها را سرنگون کند.

بسیار اهمیت دارد که هم تروریست‌ها و هم رژیم صهیونیستی بدانند، جمهوری اسلامی ایران تهدیدها و اقدامات ضد امنیتی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

در نتیجه این حمله تنش‌ها و قیل و قال‌های سیاسی و تبلیغاتی افزایش خواهد یافت. کردستان عراق هم تلاش دارد که از این بحث سوءاستفاده کند و دولت عراق را برای واکنش‌های بیشتر تحت فشار قرار دهد. نفوذ کردها در دولت عراق و ساختار حاکمیت این کشور باعث می‌شود این فشارها اثراتی نیز داشته باشد و از همین رو شاهد واکنش‌هایی از سوی دولت مرکزی عراق بودیم. اما واقعیت این است که رصد واکنش‌های مردمی نشان می‌دهد مردم در عراق این اتفاق خرسندند و آن‌ها به جمهوری اسلامی حق می‌دهند که با تروریست‌های مستقر در این کشور برخورد کنند.

به باور من، با هدف بازدارندگی، اینگونه اقدامات از سوی جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد یافت و تهران تا زمانی که به اهداف کامل خود دست پیدا کند، این روند را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.