معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دولت دوازدهم گفت: اینکه زنان می‌دانند در معرض بمباران قرار دارند اما می‌مانند و مقاومت می‌کنند نشان دهنده شجاعت بی‌نظیر آن‌هاست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دولت دوازدهم با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه اظهار کرد: تظاهرات در کشورها برای حمایت از فلسطین با وجود محرومیت‌ها و ممنوعیت‌ها نشان‌دهنده حساسیت افکار عمومی است.

به گزارش جماران، معصومه ابتکار روز پنجشنبه 4 آبان در نشست «بررسی تحولات فلسطین» که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی و به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام در حسینیه جماران برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) روز قدس را روز مبارزه مستضعفین و مستکبرین می‌دانست. روز قدس جنگ ادیان نیست، جنگ زمین نیست، یک مبارزه انسانی علیه ظلم است.

او افزود: برای اسرائیل افکار عمومی همواره مهم بوده است. عدم توجه اسرائیل به قطعنامه‌های بین‌المللی و کشتار غیرنظامیان همواره بخشی از سیاست‌های اسرائیل بود. عملیات طوفان الاقصی یک عملیات افشاگرانه بود و نشان داد اسرائیل می‌تواند به چه جنایت‌هایی دست بزند.

ابتکار با بیان اینکه در وضعیت فعلی راهی به سوی صلح وجود ندارد تصریح کرد: صلح باید فرایندی عادلانه باشد. صلح در شرایط غیرعادلانه حاصل نمی‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دولت دوازدهم همچنین نقش زنان غزه را در مقاومت بی‌بدیل خواند و اضافه کرد: اینکه زنان می‌دانند در معرض بمباران قرار دارند اما می‌مانند و مقاومت می‌کنند نشان دهنده شجاعت بی‌نظیر آن‌هاست. مقاومت آن‌ها و کشته شدنشان افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده است. کودکانی که از ترس حملات اسرائیل می‌ترسند تصاویری را رقم زده‌اند که هیچ کس نمی‌تواند ببیند و آن را نادیده بگیرد. نسل کشی جاری در غزه که شامل بمباران بیمارستان، کنیسه، کلیسا، مساجد و حتی نانوایی هاست پیام روشنی دارد. سازمان ملل اعلام کرده مردم در آنجا به آب، غذا،سوخت و برق ندارند.

او تصریح کرد: تظاهرات در کشورها برای حمایت از فلسطین با وجود محرومیت‌ها و ممنوعیت‌ها نشان‌دهنده حساسیت افکار عمومی است.

ابتکار در پایان با انتقاد از برخی رفتارها در کشور گفت: سیاست‌های یکسویه رسانه ملی، برخوردهای حذفی نسبت به منتقدین فضایی را به وجود آورده که مردم تردیدهای زیادی دارند و از نگاه‌ آن‌ها اعلام حمایتشان ممکن است مورد بهره‌برداری جناح‌های خاصی از قدرت قرار گیرد. باید درخواست کرد یک سری اصلاحات اساسی ساختاری، سیاسی، رسانه‌ای و اجتماعی اتفاق بیفتد تا انسجام ملی حفظ شود و ما بتوانیم در کنار تمام ملت‌های مظلوم ایفای نقش کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.