حماس با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که اهدافی همچون حفاظت از قدس، مسجدالاقصی و توقف طرح‌های اشغالگران با هدف یهودی‌سازی این مناطق، اولویت‌های عملیات «طوفان الاقصی» هستند.

به گزارش جماران به نقل از العالم، جنبش مقاومت اسلامی حماس با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که اهدافی همچون حفاظت از قدس، مسجدالاقصی و توقف طرح‌های اشغالگران با هدف یهودی‌سازی این مناطق، اولویت‌های عملیات «طوفان الاقصی» هستند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز، شنبه ۷ اکتبر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اولویت عملیات «طوفان الاقصی» حفاظت از قدس، مسجدالاقصی و توقف طرح‌های اشغالگران با هدف یهودی سازی این مناطق و ساختن معبد ادعایی آن‌هاست.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، جنبش حماس تاکید کرد: از همه رسانه‌ها می‌خواهیم که عملیات مبارک «طوفان الاقصی» را به عنوان یک پیروزی برای عدالت‌خواهی فلسطین همراهی کرده و پوشش دهند.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: مردم فلسطین و مقاومت آن‌ها به رهبری گردان‌های شهید عزالدین القسام در حال تداوم عملیات دفاع از مردم، سرزمین و مقدسات آن‌ها هستند.

حماس خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر مسئولیت کامل عواقب جنایات خود علیه مسجد الاقصی، قدس و مردم ما در کرانه باختری و تمام فلسطین اشغالی را بر عهده دارد.

حماس در بیانیه‌اش افزود: آزادی اُسرا از زندان‌های اشغالگران فاشیستی یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های ملی، سیاسی و بشردوستانه ماست؛ زیرا آزادی آن‌ها یک حق و یک تکلیف است.

جنبش حماس در بخش دیگری از بیانیه‌اش تاکید کرد: این نبرد، نبرد همه امت عربی و اسلامی است؛ چرا که مردم فلسطین از عربیت قدس و اسلامیت مسجدالاقصی دفاع می‌کنند.

حماس در بخش‌های پایانی بیانیه خود درباره نقش و مسئولیت جهان اسلام در حمایت از فلسطین تصریح کرد: کشورهای عربی و اسلامی مسئولیت مستقیم دارند که در برابر صهیونیست‌ها بایستند و خواستار پایان اشغالگری شوند.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن، صبح امروز با تبریک این عملیات و اعلام حمایت از آن تاکید کرده بود: ملت‌های عربی و اسلامی باید در این نبرد مقدس و سرنوشت ساز از مقاومت فلسطین حمایت کنند.

«محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام امروز درباره نبرد جدید حماس با اشغالگران، اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

همزمان با آغاز این حمله، رزمندگان حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کردند و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند.

«صالح العاروری»، معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی حماس در کرانه باختری فلسطین، هدف از آغاز نبرد «طوفان الاقصی» را پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و عملیاتی برای حمایت از مسجدالاقصی و اُسرای فلسطینی دانست.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، هم درباره این عملیات گفت: «این طوفان از غزه آغاز شده و به کرانه باختری و خارج از کشور و تمام مکانی که مردم و امت ما در آن حضور دارند، سرایت خواهد کرد».

رسانه‌های صهیونیستی بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت اسلامی حماس، از وضعیت سرزمین‌های اشغالی به «غافلگیری کامل اسرائیل» توصیف کرده و تأکید کردند که ارتش رژیم اشغالگر تاکنون چنین نبردی را تجربه نکرده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم امروز ضمن اذعان به نفوذ رزمندگان مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی، اعلام کرد: «اسرائیل تحت حمله قرار دارد و حماس در عملیاتی به آن نفوذ کرده است. ما هر چه بتوانیم برای محافظت از خودمان انجام می‌دهیم».


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.